Kan mails van hotmail account niet openen in Mozilla Firefox

Gestart door john, 22 december 2012, 09:24:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

john

Mozilla Firefox (17.0.1) is mijn default browser en zegt dat ie up to date is. Sinds een paar dagen kan ik mijn emails in de hotmail account niet meer openen. Inloggen geen probleem, Postvak In wordt getoond maar dan houdt het op. De enige handeling die nog werkt is het aanvinken van het hokje voor een bericht maar daarna b.v. kiezen voor verwijderen, verplaatsen enz. lukt niet. Dus gebruik ik momenteel maar IE9 om mijn emails in mijn hotmail account te openen, lezen enz. want dan werkt alles zoals gebruikelijk. Enig idee waarom Mozilla Firefox het laat afweten?

Han

Hotmail maakt gebruik van flash. Check even op http://get.adobe.com/nl/flashplayer/ of je browser een up to date flashplayer heeft. Check ook meteen je shockwave even.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Zowel Flash player als Shockwave player gedownload en geïnstalleerd.
Als ik start>configuratiescherm>programma's>programma's en onderdelen> open, zie ik dat er nu 2 Adobe flash player's 11 op de laptop aanwezig zijn. De ene met als aanvullende omschrijving Axtive X, de andere met de toevoeging Plugin. Maar de eerder gemelde problemen met het openen van een email in mijn hotmail account is er helaas niet mee opgelost. Trouwens waar staan die 2 progjes (Flash en Shock)? Heb in de directory "Programs" een map Adobe maar daarin kan ik ze niet terugvinden!

Han

Ik heb een 64bit systeem. In mijn windows-map staat een map die "SySWOW64" heet. Daarin staat een map "Adobe" en daar staan ze in. 

Verwijder je flash en shockwave eens via configuratiebeheer software, reboot en installeer ze dan weer.

Speelt dit weer op die vista laptop??
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Ja Han, inderdaad die Vista laptop weer. Volgend jaar wordt ie vervangen, tot zo lang hoop ik hem aan de praat te houden. Een map met de naam SySWOW32 (omdat het bij mij een 32 bit systeem is) zie ik niet. Moet ik naast de Shockwave beide Adobe flash players verwijderen, dus zowel de Active X als de Plugin.?

Han

Misschien geeft dat het conflict wel. Ik zou ze allebei wegdoen en dan vers installeren.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Hallo Han, je aanbeveling opgevolgd, dus alle 3 progs verwijderd, reboot en de player en shockwave opnieuw geïnstalleerd, maar desondanks wil het openen van een email in mijn Hotmail account niet lukken. Als ik op een email klikt, zie ik linksboven in het hotmail scherm wat erop duidt dat de zaak in beweging komt maar dan ook direct weer ophoudt. Misschien nog een andere suggestie? Trouwens de map gevonden, in Vista heet die:
Windows/Systeem32/Adobe. Wel even bij map- en zoekopties aangeven dat verborgen mappen moeten worden getoond.

Han

Verwijder flash nog eens. zet je PC uit en download het opnieuw via http://get.adobe.com/nl/flashplayer/otherversions/

Daar krijg je de volledige versie en niet alleen de update.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Je instructies op gevolgd en dus de link bezocht die je me opgaf. Daar kan je enkel via een menu de gewenste download kiezen voor Adobe Flasplayer. De download is exact hetzelfde die ik al eerder heb gedownload. Ook na installeren van deze download werkte het niet. Nog vreemder, ik had, na installatie, in mijn hotmail een e-card ontvangen en wilde die (in Mozilla Firefox) openen. Kreeg ik de mededeling dat ik mijn Adobe Flashplayer moest bijwerken met de laatste versie...???
Om een lang verhaal kort te houden, tot 2x keer toe de volledige procedure herhaald. En na de laatste keer, vraag mij niet waarom of schiet me maar lek, werkt Hotmail ook in Mozilla Firefox weer zoals in IE9. Laat het topic nog even open, je weet het maar nooit met een Vista laptop.

Han

Op de link die ik je gaf stond een volledige versie en niet de update die je normaal via webupdate krijgt.
Misschien toch ergens een klein bestandje corrupt geweest. Het allerbelangrijkste is dat het weer naar behoren werkt  :goed
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!