Desktop icoontjes verdwenen

Gestart door paul76, 30 april 2010, 18:01:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

paul76

Hoi Han,

Op de laptop van mijn ouders (windows XP) is iets geks aan de hand. Alle desktop icoontjes zijn verdwenen. Ze hebben zelf geen idee hoe dat komt. Wanneer ik in de windows explorer onder "bureaublad" kijk, staan alle shortcuts er nog wel. We krijgen ze alleen niet meer op de desktop. We dachten even dat ze misschien "buiten beeld" stonden maar spelen met de schermresolutie leverde niets op. Heb jij een idee wat er aan de hand kan zijn?

Ik ga nu even een online virusscanner proberen (bitdefender denk ik) om te zien of het daar misschien van komt.

Alvast bedankt voor je reactie!

Han

Lijkt erop alsof er iets in hun profiel beschadigd is geraakt en dat Windows nu een standaard profiel gebruikt.
Icoontjes "buiten beeld" kan niet denk ik want als je je resolutie verkleint bijvoorbeeld dan gooit windows al je icons juist overhoop om het maar te laten passen. Speciaal daarvoor gebruik ik desktop restore
Wat gebeurt ar als je de icons vanuit hun eigen profiel kopieert naar het bureaublad van "all users" Zie je ze dan wel en werken ze ook?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

paul76

Nee, dan zie je de icoontjes nog steeds niet. Ik weet niet waar ze dan blijven. Ook als ik een nieuwe snelkoppeling maak door met de rechtermuisknop te klikken en te zeggen: "kopieren naar: Bureaublad (snelkoppeling maken)" komt de snelkoppeling niet op het Bureaublad te staan.

Heb je nog een ander idee? Bitdefender loopt nog, is bijna klaar, als die klaar is laat ik weten wat eruit komt.

****** UPDATE
Het is mn broer gelukt!!!!!!!!!
Als je op het bureaublad met de rechtermuis klikt, kies dan de optie "pictogrammen schikken op". Daar staat een optie pictogrammen weergeven. Deze optie kan worden aangevinkt, maar kan ook uit staan. Hij stond dus uit !!!!

In ieder geval hartelijk bedankt dat je hebt mee willen denken.
Het topic kan dus worden afgesloten!!!


Han

LOL, hoe simpel kan een oplossing zijn....weer wat geleerd  :)

:slotje
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!