Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden.

Gestart door lucdec, 21 juni 2006, 12:28:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lucdec

Hallo.

Volgend probleempje op mijn pc. (winXP Prof)

Opgetreden na  het upgraden van zonealarm(v6.7...)gisteren

Na rebooten  rechtsonder een driehoek met geel uitroepteken " beperkte of geen verbindingsmogelijkheden"

Als ik klik op de driehoek op LAN herstellen  geeft hij " IP adres kan niet vernieuwd worden " contacteer
uw netbeheerder

Ik kan niet meer op internet, geen verbinding meer naar andere 2 pc's)

Zonealarm volledig verwijderd zonder resultaat.
Wizzard verbinding opzetten opnieuw uitgevoerd, zonder resultaat


Gelukkig is mijn pc dualboot, en op het tweede OS, ook XP , op dezelfde pc werkt alles perfect, dus zeker
geen hardwareprobleem.

Al geneusd op internet, probleem komt nog voor, maar blijkbaar heeft niemand een oplossing.


Alle hulp welkom, en alvast dank ! ! !


Han

Ik heb er met de installatie van de nieuwe versie geen last van gehad, dus er is met de nieuwe versie niets mis.

Zal dan toch een oude instelling van ZoneAlarm zijn die verkeerd is gegaan met het installeren. Heb je gekozen voor "Upgrade" of voor "nieuwe installatie"? Kies altijd voor "Nieuwe installatie" als je de software update. Dat worden er geen oude instellingen meegenomen die voor problemen kunnen zorgen.
ZoneAlarm verwijderen doe je niet zomaar even. Daarvoor staat een handleiding op de site van ZoneAlarm.

Op het Zonelabs user forum kun je je vragen kwijt.
Je krijgt daar snel antwoord.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

lucdec

Hallo,

Bedankt voor de reactie,  Ik had gekozen voor de upgrade, Ik dacht dat bij een
nieuwe install alle settings weg zouden zijn.

Probleem is intussen opgelost, ook dank zij dit forum.

Ik heb WinSock XP Fix 1.2 gedownload zoals in het sticky topic hierboven vermeld
van juli en uitgevoerd op de pc.   Werkt weer perfect.

Groeten
Luc

Han

Bij een "nieuwe installatie: zijn inderdaad de settings weg maar daarmee ook de settings die in een nieuwe versie conflicten zouden kunnen geven.

Fijn dat het weer in orde is Luc.  :goed
Ik sluit het topic hiermee af.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!