CrystalDiskInfo - Info over je harddisk's en SSD's

Gestart door Han, 14 augustus 2020, 12:07:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Han

Crystal DiskInfo

Dit portable programmaatje gebruik ik om mijn harddisks/SSD's periodiek te checken. Ik heb een link van abbs gekregen ervoor.
Ik check mijn harddisks en SSD's ongeveer 1x per week ermee. Het programmaatje geeft een hoop info, maar het belangijkste is dat het bovenin direct aangeeft wat de status
van je harddisks/SSD's is en de temperatuur van de harddisks. Je ziet dan op tijd of er een harddisk/SSD slechter wordt zodat je evt crashen van de harddisk voor bent en de data die je
niet al in backup hebt alvast kunt redden.

Het is een portable versie van het programma. Dat wil zeggen dat er bij installatie een mapje aangemaakt wordt op de plek waar je het installatie programmaatje hebt neergezet,
na het downloaden. Portable programma's zijn ontworpen om te gebruiken vanaf een usb-stick maar je kunt ze ook gebruiken vanaf je harddisk.

Hoe installeren?
* Maak een map "HDD-check" aan op een plek op je harddisk waar je software bewaart. (Andere naam kan ook, als je maar een map hebt gemaakt)
* Klik op de downloadlink. Zoeken op die pagina hoeft niet, de download komt vanzelf na 5 sec oppoppen
* Sla je bestand CrystalDiskInfoPortable_6.3.0.paf.exe op in de map "HDD-Check"
* Dubbelklik op exe bestand in je map "HDD-check"om de installatie te starten.
* In de map "HDD-Check" komt een map te staan die "CrystalDiskInfoPortable" heet en daarin staat "CrystalDiskInfoPortable.exe", waarmee je het programma start.
* Verander niets aan de instellingen van het programma. Zoals het nu is staan de instellingen direct oké om health en temp van je harddisks/SSD's te checken.

Ik heb zelf op mijn bureaublad een snelkoppeling gemaakt naar die "CrystalDiskInfoPortable.exe" zodat ik niet vergeet om periodiek de harddisk te checken maar dat hoeft natuurlijk niet.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Goedemorgen,

Han bedankt voor deze nuttige info.  :goed
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Graag gedaan. Als je geen vragen meer hebt dan sluit ik het topic hiermee af.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette