cursus Open Office Calc

Gestart door Jaap, 06 november 2010, 14:22:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jaap

Weet iemand waar ik op internet een  gratis cursus Open Office Calc  kan vinden.
Ik had een gratis cursus op www.cursusnetwerk.nl gevonden, maar daar bleek je uiteindelijk weer een CD voor nodig te hebben.

Gr Jaap

Bugs

Ben bang dat dat moeilijk gaat worden, Jaap. Ik heb even gezocht maar kan zo snel niets vinden. Denk ook dat er verder weinig reacties zullen komen, bijna iedereen heeft Microsoft Office.
Groetjes van Bugs

Josette

Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Jaap

Ik vrees ook dat dit niks wordt.
Josette, de link die je geeft is van een niet gratis cursus, helaas.

Ik ga nu iemand in mijn kennissenkring zoeken die mij kan helpen

Bugs, sluit de topic maar
Bedankt
Gr. Jaap

paul76

OpenOffice Calc werkt (in elk geval voor de basisfuncties) op een manier die heel sterk lijkt op op Microsoft Excel t/m versie 2003. Voor Microsoft Excel is ongetwijfeld veel meer (gratis?) cursusmateriaal beschikbaar. Als je enigszins handig bent aangelegd denk ik dat je met een dergelijke cursus ook uit voeten kunt om OpenOffice Calc aan te leren.

Ik heb altijd in MS Office gewerkt (werk en privé) maar ben op een gegevens moment privé overgestapt op OpenOffice omdat ik geen zin had om om de zoveel jaar een nieuwe Office aan te schaffen. Het werken met OpenOffice (incl. Calc) wijst zich meestal vanzelf als je bekend bent met Office. Voor sommige functies is het in het begin even zoeken, maar dat is logisch.

Ook bestandsuitwisseling tussen OpenOffice en MS Office en andersom werkt vrijwel vlekkeloos.

Jaap

Paul76, dank voor je reactie.

Ik heb gisteren de "3 maanden gratis MS Ofiice" gedownload.
Die ga ik maar eens goed bestuderen. Na die drie maanden kan ik beslissen wat ik ga doen.

Bedankt voor je advies

De topic mag wat mij betreft gesloten worden

Gr
Jaap

Bugs

Groetjes van Bugs