Internet explorer 8 en foutmelding 'entrypoint van prodedure shreggetvaluew'

Gestart door Linders, 17 juli 2010, 19:20:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Linders

Hallo!

Heb vandaag mijn computer opnieuw geinstalleerd (teruggezet naar de fabrieksinstelling). Als ik nu op internet ga (via ineternet explorer 8) krijg ik op veel sites de volgende melding:
"entrypoint van procedure shreggetvaleuw niet vinden in dll-bestand shlwapi.dll".
Heb al op google gezocht en heb al een aantal dingen geprobeerd, zoals:
- het bestand SHLWAPI.dll van de map C:\WINDOWS\ServicePackFiles\i386 naar de map C:\WINDOWS\System32 gekopieerd
- opnieuw internet explorer 8 geinstalleerd
maar ik blijf de melding houden..... iemand anders nog een oplossing??

oh ja: weet niet of deze vraag al ooit gesteld is, maar ben nu blij dat ik op internet zit dat ik snel even mijn vraag heb gesteld, voordat ik er weer uitklap. Dus heb helaas niet gekeken of de oplossing al op deze site vermeld staat.

Han

Ik heb een beetje gegoogled en da's zo'n beetje het enige aan tips watje overal tegenkomt.
Ik zou ook zo snel niet meer iets weten te doen. Mirgen ga ik verder zoeken voor je.
Het is nu een beetje laat (...of vroeg  ;)  )
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Linders

Tja, ik heb dus ook vanalles geprobeerd. Als ik nu een nieuwe versie van Internet Explorer installeer krijg ik na dat deze zich dus heeft uitgepakt ook de melding 'Kan entrypoint van procedure SHReGetValeuW niet vinden in DLL-bestand SHLWAPI.dll'.
Snap er echt niets meer van.....
Ben bang dat ik dus spijt ga krijgen dat ik mijn computer wilde herinstalleren in de hoop dat ik zo nog even de aanschaf van een nieuwe kon uitstellen ;)

Trouwens: ik werk met Windows XP (mocht dat eventueel nog verschil maken).
(ben trouwens wel blij dat ik er op deze site niet 'uitgegooid' wordt door de foutmelding!)

Han

Ik heb weer rondgekeken en kan er verder nergens iets meer over vinden dan jij zelf al hebt gedaan. Enige wat ik me nog kan bedenken is dat een nieuwe installatie met een weigerende browser nog niet alle windows-updates heeft. Heb je alle windows-updates al geinstalleerd? Misschien heeft de installatie van IE iets nodig uit een update?
Update starten kan desnoods ook via browser Firefox

Ben nu in het engels aan het zoeken op entrypoint SHRegGetValueW SHLWAPI en hier schrijft iemand dat het probleem opgelost was na de installatie van XP's Servicepack 2. Misschien dus inderdaad toch een update kwestie?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Linders

Had de updates van Windows allemaal al gedraaid, maar foutmelding bleef komen. Heb de updates vanmiddag nog een keer uitgevoerd en nu kon daarna IE wel gewoon volledig downloaden. Denk dat er dus eerste keer idd een update niet uitgevoerd was.

Dank voor je hulp!

Han

De foutmelding "entrypoint van procedure shreggetvaleuw niet vinden in dll-bestand shlwapi.dll" is nu dus helemaal weg bij het openen van internetpagina's?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Linders

Yep, gelukkig wel. Heb hem hem nu in ieder geval niet meer gekregen en ook bij het opnieuw installeren van IE kreeg ik de melding niet meer.
Denk dat ik er dus uit ben.

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!