internet sneller laten verbinden

Gestart door pc dummie, 23 september 2009, 15:05:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pc dummie

Als ik mijn laptop opstart heb ik vrijwel meteen een internet verbinding, en als ik mijn pc opstart duurt het minuten voordat ik eindelijk verbinding met het internet heb, hoe kan ik ervoor zorgen dat ik op mijn pc ook meteen verbinding heb?
Of iig sneller verbinding heb?

Han

Geen idee......., als je niet meer informatie geeft over hoe de verbindingen op beide nu opgestart worden.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

pc dummie

Ik heb adsl van kpn beide maken  (draadloos) automatisch verbinding met het modem, weet niet precies wat voor informatie je nodig hebt..?

Han

Er zijn allerlei oorzaken waardoor een pc minder snel verbinding maakt met een router.
* Er kan van alles tegelijk opgestart worden met windows waardoor het opstarten extra lang duurt.
* Er kan beveiligingssoftware te strak afgesteld staan waardoor het connecten lang duurt.
* Er kan een oude driver geinstalleerd zijn voor de wireless netwerkkaart.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

pc dummie

Ohh dan weet ik het al ik heb Norton op me pc staan en op de laptop niet en ik weet dat Norton computers sowieso vertraagt, heb ik al vaker ondervonden dus dan is dat het.

Han

Dat zou héél goed kunnen. Norton controleert echt alles eerst voordat er verbindingen gelegd worden.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

pc dummie

Ja dat vermoede ik al, want op me laptop zit ESET en daar start het internet snel op.
Als me Norton abbo afgelopen is zoek ik wel een anti virus en spyware pakket dat het niet zo vertraagt.

Han

Wij draaien hier Eset Nod32 voor virusscanner en Windows defender (gratis van Microsoft) en Malwarebytes (lifetime licentie kost €17,71) tegen malware.
We zijn tevreden erover.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

pc dummie

Oke dan ga ik daar wel even naar kijken dank je voor de info :)

Han

Is je vraag hiermee beantwoord zodat ik 'm kan afsluiten?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

pc dummie

Oeps erg late reactie!
Erg druk gehad sorry.
Maar mag afgesloten worden hoor :goed