16:9 camcorder-opname uppen naar youtube

Gestart door Han, 22 juli 2009, 15:17:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Han

Als ik mijn 16:9 camcorder-opnames upload naar youtube dan worden die opnames geresized naar 4:3 formaat. Uiteraard ziet dat er niet uit omdat dan alles geresized wordt en het beeld uit proporties is. Ik ben aan het rondlezen geweest voor mogelijke oplossingen. Een van de oplossingen die ik vond was de camcorder-opname zelf converteren naar flv formaat en dan uploaden. dat heb ik gedaan met "Total Video Converter". De video blijkt dan zo gecomprimeerd dat ie er dan ook weer niet uitziet.

Wie heeft de gouden tips voor dit probleem. Ik wil mijn 16:9 opnames gewoon fullscreen in goede kwaliteit zonder zwarte zijbalken terug kunnen zien op youtube, en niet zoals ie nu gerezized wordt naar 4:3
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Ik ben een stapje verder gekomen.

Ik gebruik nog steeds "Total Video Converter" Maar nu converteer ik niet naar flv maar naar Mpeg-II
Setting in het programma op: HD video 1080P: MPEG2, 5000kbps, 29.97fps, Audio 256kbps

Ik heb nu wel 16:9 beelden ook fullscreen maar door de conversie is het beeld een stuk slechter geworden.
Dat is al stukken beter. Nu eens kijken hoe ik dat onscherpe beeld weer oplos. Waarschijnlijk komt dat door
de compressie die youtube toepast.

De grootte van het originele bestand en de mpeg2 zijn wel totaal anders. Kwaliteitverlies heb je altijd bij converteren.
(spreeuwen.mod = 67,7 mb  / spreeuwen.mpeg = 39,6 mb)

Origineel bestand geupload wordt vanzelf gerezized naar 4:3, en ziet zo uit.




Geconverteerd naar MPEG2 en dan geupload ziet het er in 16:9 zo uit:







Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Ik ben inmiddels redelijk tevreden maar weet je een ander programma waarmee de beeldkwaliteit beter lijkt dan houd ik me aanbevolen!
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Kennelijk heeft niemand nog een suggestie?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!