Firefox werkt niet meer

Gestart door pijltje, 10 juni 2009, 11:11:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pijltje

Hallo    !

Sinds een week heb ik problemen met Firefox, deze doet het helemaal niet meer, maar geeft wel problemen (dingen lopen vast en op de achtergrond blijken er activiteiten van firefox.exe te zijn, alleen te zien via Windows taakbeheer - Processen).

Ik heb firefox opnieuw geinstalleerd, maar dat helpt niet.
Wat kan ik doen?!

Alvast bedankt voor je reactie!   
groetjes
Pijltje

Han

Negen van de tien keer zijn dit soort fouten in firefox te wijten aan een halfbakken plugin of add-on die geinstalleerd is.

Start Firefox eens via je startmenu maar dan niet met de gewone snelkoppeling maar met de snelkoppeling "Firefox (Veilige modus)"
Je start Firefox dan op zonder dat de plugins en add-ons gestart worden. Werkt Firefox dan wel dan is het zaak om je plugins en add-ons allemaal te verwijderen en een voor een weer opnieuw te installeren. Kijk dan waar het fout gaat.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

pijltje

Hoi Han,
Krijg 'm ook dan niet aan de praat...   :-[
Wel weer is in Windows Taakbeheer/processen te zien dat Firefox.exe actief is, maar geen start van Firefox zelf.
hellup...
groetjes Pijltje

Han

Als je de browser verwijderd hebt is de installatie map C:\Program Files\Mozilla Firefox dan ook echt weg voordat je opnieuw installeerd?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

pijltje

Hoi Han,

Ik heb Firefox via configuratiescherm-software verwijderd en geheel opnieuw geinstalleerd, maar nog steeds gebeurt er niets.   :huh

Wel blijft in de Windows Taakbeheer-processen firefox.exe als actief staan.

alvast bedankt voor je reactie.   :)

groetjes Pijltje


Han

Dat vroeg ik niet  ;)

Nogmaals dan maar:
Als je de browser verwijderd hebt via configuratiescherm/software is de installatie map C:\Program Files\Mozilla Firefox dan ook echt weg voordat je firefox opnieuw installeerd?

Dat het *.exe programma actief blijft in taakbeheer en dat het programma daarna niet opnieuw meer op te starten is, dat heb ik ook wel eens gehad bij m'n ftp-programma. Beeindig het firefox.exe proces eens in taakbeheer zodat ie niet meer in de lijst voorkomt. Start firefox daarnaa eens met de snelkoppeling "Firefox (Veilige modus)". Start ie dan wel weer op of zie je weer alleen het proces?

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

pijltje

jij bent goed!  :D

ik heb (de nieuw geinstalleerde) firefox vanuit veilige modus gestart en toen kwamen er een schermpje met vragen om alles terug te zetten naar de beginwaarden en dat heb ik gedaan en... firefox doet het weer!

dankjewel!  :)

groetjes Pijltje

Han

Och, ik draag ook maar wat suggesties aan van dingen die ik zou proberen als ik eenzelfde probleem tegen zou komen.  ;)
Meestal kom we er dan wel uit en lukt het dan nog niet dan is onze vriend google er ook nog met antwoorden  :shades

Tof dat het ons ook deze keer weer gelukt is om de boel weer aan de gang te krijgen.
Ik sluit het topic hiermee af :slotje
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!