p2p programma Zultrax

Gestart door pc dummie, 03 februari 2008, 19:33:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pc dummie

Ik heb enige tijd het gratis p2p programma Zultrax gedownload om films mee te downloaden er is op zich niks mis met dit programma het is snel en de downloads zijn van goede kwaliteit.
Maar ik vroeg me af omdat dit programma volgens mij niet zo heel bekend is,
hoe betrouwbaar is dit programma?'
Haal ik hier virussen en spyware mee binnen?

Han

Ik heb eens rondgelezen over Zultrax. Ik ken het programma dan ook helemaal niet. Ik vond onderstaande:

Zultrax werkt niet volgens het "doorgeefsysteem". De privacy van de gebruikers wordt op bereikt door 3 maatregelen.
Ten eerste is alle informatie is versleuteld. IP-adressen zijn niet te achterhalen. Daarnaast het ZEPPnetwerk alleen toegankelijk voor Zultraxgebruikers. Instanties die op dit netwerk informatie proberen te verzamelen kunnen geen andere tools gebruiken. Mocht het toch lukken informatie te verzamelen dat heeft het ZEPPnetwerk nog een laatste ijzer in het vuur. Het systeem zorgt ervoor dat een deel van de informatie gefingeerd is. Welk deel niet klopt is nooit te achterhalen. Alle verzamelde informatie is dus onbetrouwbaar


In principe is Zultrax dus een veilig te gebruiken programma als je let op een paar dingen.
1) Alle materiaal wat je download moet je zien als potentieel besmet. Scan dus echt alles wat je
    download met je virusscanner!!
2) Downloaden van muziek is in Nederland niet illegaal, downloaden van programma's en auteursrechterlijk
    materiaal uploaden zijn wel illegaal. Hoewel Zultrax claimt dat uploaders/downloaders ontraceerbaar zijn
    ben je toch illegaal bezig als je auteursrechterlijk materiaal upload.
3) Let er heel goed op dan je niet per ongeluk de verkeerde zaken instelt in het programma
    Je zal niet de eerste zijn die gewoon zijn/haar hele harddisk te delen zet voor heel internet.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Heb je verder nog vragen over dit onderwerk, Melanie?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

pc dummie

Nee hoor ik weet genoeg.
Dank je voor je reactie  ;)
Groetjes.

Han

Okee, dan sluit ik je topic hiermee af. Dat doen we hier op PCN altijd als een vraag beantwoord is.
Dat sluiten doen we om te voorkomen dat er maanden later nog iets aan toegevoegd wordt. We hebben wel eens "lastige leden" gehad die het leuk vonden om het halve forum vol te spammen, in oude nog niet afgesloten topics. Vandaar nu de policy...klaar...slot erop. Kan d'r ook niks raars meer mee gebeuren  :)

Wil je toch nog terugkomen op een vraag die je eerder gesteld hebt en die al dicht is, stuur dan Bugs of mij even een PM.
Dan heropenen we je topic.

Okee, daar gaat ie :slotje
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!