outlookexpress adresboek kwijt

Gestart door Zandman, 11 juni 2002, 20:24:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zandman

Ad schreef :

Vorige week heb ik mijn H.D. geformatteerd maar eerst van alle belangrijke bestanden een backup gemaakt, zeker weten.
Toen ik mijn adresboek wilde terug zetten is er iets mis gegaan, want er stond nog maar een e-mail adres in en wel diegene die mij net een mailtje had gestuurd,wat ik daarna ook probeerde mijn oude adresboek kwam niet meer terug, sterker nog in mijn gebackupte versie stond die zelfde naam en meer niet.  :-\
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Zandman

Heb je die backup op een diskette staan ad dan kan je kijken of je het bestand weer kan importeren in outlook
Je moet het bestand nemen dat heet ....wab bij mee heet het petra.wab
Dat is het bestand dat je moet terug zetten
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Zandman

Ad schreef :

Ik gebruik O.E. werkt dat ook zo dan want dat heb ik n.l geprobeerd maar toen stuite ik op het zojuist probleem wat ik net al schreef. maar ook mijn bestanden die ik vanuit O.E. had opgeslagen kan ik niet meer vinden
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Zandman

Bij outlookexpress werkt het zoals ik het heb beschreven
Je kan het adresboek terug vinden door naar je C windows aplication data te gaan .(voor xp naar jou gebruikersprofiel gaan)
Klik daar op microsoft en dan vindt je het adres boek neem dan die waar je naam voor staat of de naam van je computer
Hopenlijk is dat ook degene die jij hebt gebackup't want anders ben ik bang dat je dus je adresboek kwijt be
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Zandman

Ad schreef :

Gebruikersprofiel zeg je Zandman waar vind ik dat,
ik heb hier het een en ander nagekeken  
Is het mogelijk dat er twee adresboeken tegelijk aanwezig zijn die indruk heb ik n.l.
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Zandman

Han schreef

Nee 2 adresboeken tegelijk, dat kan niet voor zover ik weet.
Je draait toch WindowsXP met Outlook Express?

Waaruit bestaat de backup die je gemaakt hebt, Ad.
Heb je daar ook apart je adresboek bij gebackupt. Heb je dat bestandje ( *.wab) waar zandman het over heeft, bij je backup bestanden staan?
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Zandman

Ad schreef :

Ja Ja ik heb destijds mijn h.d in tweeen gedeeld en daar heb ik dus de backup nog steeds staan, maar als ik in O.E. mijn adresboek open krijg ik een ander als er in het openingsscherm van windows staat om het zo maar eens te zeggen.
ik bedoel dat popup scherm als ik op start klik
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Zandman

Han schreef

Het draait er om of je bij het backuppen voor het formatteren ook het *.wab bestandje gebackupt hebt. Dát is het bestand waarin je adresboek staat.

Door onderstaande stappen te volgen krijg je je adresboek terug:

1) Kijk waar je je backup van het *.wab bestand hebt staan, en onthoud die plek.

2) Open dan op je nieuw computer Outlook Express

3) Klik op "Extra / adresboek" om je adresboek te openen.

4) Klik vervolgens in de menubalk van 't adresboek op : "Bestand" en ga dan naar de optie "Importeren", en klik dan op de optie "Adresboek (Wab).

5) Je krijgt dan een venstertje te zien waarmee je op je harddisk op zoek kan gaan naar een *.wab bestand.
Kies daar voor de plek waar je de backup van je *.wab bestand staat.

6) Selekteer dan dat *.wab bestand door er één keer op te klikken en klik daarna op de "openen-knop"

7) Als je dat gedaan hebt dan wordt je oude e-mail adressenbestand geïmporteerd in je Outlook Expres vanuit het wab-bestand van je backup

Het adresboek (*.wab bestand) is te gebruiken in elke versie van Outlook. Je kan een *.wab bestand zelfs inlezen in het adresboek van andere mail-programma's, zoals bijvoorbeeld eudora of netscape-mail
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Zandman

Ad schreef :

Dank je, Han ik wist dat ik op je kon rekenen.
t' is helemaal gelukt
maar ik ben nog iets kwijt waarvan ik een backup had gemaakt maar ik denk dat ik die per ongeluk gewist heb.......
even een ander topic aanmaken?
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Zandman

Han schreef

Doe maar Ad, als het niet over het adresboek gaat.

Fijn dat het gelukt is met je adresboek   ;)
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.