XP herinstallatie, waar zijn mijn outlook express mailtjes?

Gestart door Marcel Sl, 21 september 2002, 23:36:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Marcel Sl

 ::) Nadat ik een XP Home Edition herinstallatie heb gedaan, ben ik mijn mailtjes kwijt en adresboek, de mailtjes die ik wilde bewaren vind ik nog het vervelendst dat ik deze (waarschijnlijk) kwijt ben. Of ....staan ze nog ergens op mijn HD? De import functie is me wel duidelijk. Ik werk met Outlook Express 6.X. bvd

bjo

Op de website van Microsoft staat vermeld dat eenmaal uit de prullenbak verwijderde bestanden voor altijd verloren zijn. Dit is echter niet helemaal juist! Wanneer u de prullenbak leegt kunt u de verwijderde bestanden niet meer benaderen maar in feite staan ze nog steeds op uw harde schijf. Pas wanneer Windows ze overschrijft met nieuwe data zijn ze echt weg. Om zo'n verwijderd bestand te kunnen herstellen heeft u speciale software nodig zoals b.v. Norton SystemWorks. Dit soort programma's zoeken op uw harde schijf naar het verwijderde bestand of gedeelten daarvan en zorgen dat u weer toegang tot het bestand krijgt. Een waarschuwing is echter wel op zijn plaats: Hoe langer u wacht met het herstellen van het bestand des te groter is de kans dat Windows de data heeft overschreven en dan is het echt "einde aktie".
[move]there is no power like xp power[/move]

Han

Hi Marcel, welkom op PCN.

Heb even wat meer installatie van je nodig om je een antwoord te kunnen geven. Je schrijft dat je een herinstallatie hebt gedaan. Was dat een hele nieuwe installatie of een reparatie van een bestaande installatie?

Als het laatste het geval was dan zou je met de zoekfunctie eens kunnen zoeken naar *.dbx bestanden. Dat zijn de bestanden waarin je mail bewaard wordt.
Normaal staan die in XP hier :



Na een herstel van XP staan ze vaak nog wel in "Documents en settings" maar onder een andere profielnaam.

Heb je voor de installatie geen backups gemaakt?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Op deze site kan je een freeware programma downloaden voor file recovery, maar als je een nieuwe installatie hebt gedaan op dezelfde harddisk geef ik je weinig kans daarmee.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Marcel Sl

Mijn XP was dusdanig vastgelopen, dat zelfs SAFE MODE niet werkte. Gelukkig heb ik mijn mailtjes teruggevonden op mijn PC, nu ga ik mijn adressenboek opsnorren. Enorm bedankt!!!

Han

Tof dat je je mailtjes weer terug hebt gevonden, Marcel.  :)

Je adresboek moet dan ook niet lastig terug te vinden zijn. Ga met de zoekfunctie van windows in de map "documents and settings" op zoek naar *.wab. Dat is je adresboek.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Marcel Sl

Adresboek ook weer in orde!! 8) Na deze actie ben ik weer wat positiever over XP!

Marcel Sl

 :'( nu we toch bezig zijn, waar kan ik mijn favorieten van internet vinden? Als deze terug zijn lijkt het net of er niets gebeurt is. bvd

Helen

Marcel, kijk hier eens

Heb je verder nog vragen over favorieten opslaan, open dan even een nieuw topic ;)
NON BLATERARE, SED POLIRE!

Han

Kijk es terug op het plaatje wat ik hier eerder gepost heb marcel.
Daar in de map documents en settings staan ook je favorieten  ;)

Dit topic krijgt een -kenmerk omdat de vraag waarvoor hij geopend werd opgelost is. Dat kenmerk betekent dat je hier niet meer kunt posten. Heb je nog meer vragen, open dan even zoals Remedy al zei een nieuw topic  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!