Outlook Express: pad verandert steeds naar oude locatie

Gestart door Myra, 26 februari 2004, 15:28:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Myra

Waarom ik dit niet bij de categorie Email heb geplaatst, is omdat er ook veranderingen in het register zijn gemaakt.

Als ik een bijlage van een email wil opslaan in Outlook Express, dan wil ik die in een bepaalde map zetten (Mijn documenten\Mijn ontvangen bestanden).
Outlook Epxress verandert dit pad echter steeds weer in de oude locatie. (Mijn Documenten)
Ik weet echter niet meer of ik die nou heb uitgekozen of dat OE dat zelf heeft gedaan.
Is er een mogelijkheid om dit pad ergens vast te leggen?
Ik heb ook een laptop met ook windows XP en daar blijft het pad wel hetzelfde... Op mijn vorige computer trouwens ook...

In het register staat het pad wat ik op heb gegeven niet helemaal juist, het moet zijn:
D:\Mijn documenten\Mijn ontvangen bestanden
maar er staat:
D:\Mijn documenten\Mijn ontvangen bestande
(zonder N op het eind dus).

Maar wat gebeurt er als ik een totaal andere map opgeef: ook hier valt in het register de laatste letter van het laatste woord weg!
 
Als ik iets in het register verander, dan moet dat toch zo blijven?
Weet iemand een oplossing?

Han

We zijn als PCN-team van mening dat je vraag toch in dit forumonderdeel thuishoort. Hij gaat primair over een instelling in Outlook express. Dat je daarbij in het register veranderingen hebt gemaakt doet voor de plaatsing van dit probleem niet terzake.  ;)

Als je items in het register gaat veranderen dan moet je ook echt weten wat je doet. Sommige instellingen staan op meerdere plekken in het register vermeld. Verander je dan maar 1 van die instellingen dan heb je de poppen aan het dansen omdat Windows dan niet meer weet wat te doen.
Heb je een backup van je register gemaakt zodat je die terug kunt zetten?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Myra

Ik heb de items op de juiste plekken veranderd in het register.
Het rare is gewoon dat daar steeds de laatste letter wordt afgeknabbeld! Verander ik het dan gaat het precies één keertje goed met Outlook Express. Daarna is het weer mis en is die laatste letter ook weer van het laatste woord afgeknabbeld...

Han

Tja normaliter kun je dat pad gewoon veranderen bij de instellingen van Outlook Express en dan wordt dit onthouden door windows omdat dan ook de instellingen in het register aangepast worden. Als bij jou die registerinstellingen niet totaal onthouden worden dan is dat iets wat specifiek voor jouw PC geld. Oorzaak...wie zal het zeggen. Kan iets zijn wat je geïnstalleerd had staan of een andere verandering in het register wat handmatig of door een of ander tweak programma gedaan is.

Wat je kunt doen is Internet Explorer en daarmee Outlook Express opnieuw installeren. Daarmee worden alle verwijzingen en bestanden hersteld in de oorspronkelijke staat.
Tweede optie is met je WinXP terugkeren naar een herstelpunt voordat deze storing optrad.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Myra

Ik denk dat ik maar opnieuw ga installeren.
Ik weet niet meer wanneer dit de kop opstak...
Heb net op een ander forum een bericht gelezen van iemand met precies hetzelfde probleem. Die had echter nog geen antwoord gehad. Ik hou je wel op de hoogte...

Myra

Nou... nog steeds geen geluk.  :-X


Edit Bugs: Het is inmiddels 28 maart 2004.
Ik neem aan dat het probleem waarvoor dit topic geopend werd is opgelost.
Dit topic gaat dicht. Op verzoek van de topicstarter kan het door een teamlid weer geopend worden.