Outlook back-up terugzetten lukt niet

Gestart door Mieke, 21 november 2002, 22:26:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mieke

Toen ik van Windows XP overging op Windows 2000 heb ik op een CD-schijfje o.a. een backup gemaakt van mijn outlookbestanden (mailbox.pst).
Wat gebeurt me nu? Ik kan thuis dit bestand niet importeren in outlook of copiëren op de harde schijf .  Als het bestand bijna gecopieerd is, krijg ik een melding dat er sprake is van een cyclische redundantiefout en kan ik het verder wel vergeten.
Op mijn werk kan ik dit bestand zo kopiëren. Versturen via mail kan helaas niet omdat dit bestand meer dan 100 mb groot is, ook in gezipt formaat. Normaal is dit meer dan 200 mb groot.
Hoe krijg ik nou toch nog dit *.pst bestand op mijn computer. Wat is er mis met mijn computer dat ik hierop dit pst bestand niet kan copiëren en mij dat op mijn werk zonder enig probleem lukt?
Wie heeft enig idee.

Han

Ik kreeg laatst ook een dergelijke fout toen ik een *.wab (adresboek van outlook express) wilde importeren op een andere computer. Zal ff uitleggen wat er toen mis was. Waarschijnlijk is dat bij jou net zo, maar dan met het pst-bestand. Op de foutmelding zelf kan ik via google niets vinden.

Enfin..., daar gaat ie :
Het adresboek was gemaakt op een computer met een gebruikersprofiel die petra heet. Bestandje heette dus petra.wab.
Ik probeerde het te importeren op een computer van mij die dus een adresboek wil hebben die han.wab heet. Bij het importeren kreeg ik ook die foutmelding die jij nu krijgt.
Ik heb toen de naam petra.wab via de verkenner veranderd in han.wab en toen kon ik zonder probleem importeren.

Kijk dus even hoe het pst-bestand heet dat nu op je machine staat. Maak daar een backup van. Zorg dat het bestand dat je wilt gaan importeren dezelfde naam heeft.
Misschien lukt het dan wel. Het is het proberen waard, lijkt mij.

Pssssst) Vraag even via de servicedesk van het werk aan of systeembeheer het grote pst-bestand uit je homedirectory even voor je op cd-wil fikken.  ;)
Dan kan je het zo meenemen naar huis.

!!!!! Voor importeren dan wel even rechts klikken op het bestand en "alleen lezen" vinkje uitzetten bij de eigenschappen. Bestanden op cd staan automatisch "read only (alleen lezen) en dat kan bij importeren ook fouten geven.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Mieke

Probleem is dat ik dat bestand, dat nu op cd staat, niet kan kopieren op mijn computer. Dat pikt die pjoeter van mij niet, terwijl ie daar op mijn werk geen last van heeft.
Van die cd kan ik natuurlijk dat alleen lezen niet uitzetten en daardoor kan ik het niet rechtstreeks importeren.
Met een copietje dat wel leesbaar zou zijn, kan dat wel. Maar ja, dat wil die pjoeter van mij niet.
D'r moet dus iets mis zijn met die pjoeter (of cd-speler op mijn pjoeter) denk ik. Wat een geploeter ... zo'n pjoeter. Daar word ik nou vreselijk melig van. Dit gaat al maanden zo door.
Ben benieuwd of wij thuis ooit weer twee normaal werkende pjoetertjes krijgen.

Han

Wacht ff...., dus als ik het goed begrijp dan heb je het bestand al op cd staan en kan je het alleen niet kopieren vanaf cd naar harddisk? Het is dus geen probleem met importeren van het outlook bestand maar een probleem met het lezen van het bestand vanaf de cd?

Probeer dan het volgende eens:
- Kopieer op Rene zijn pjoeter het PST bestand vanaf CD op zijn harddisk.
- Kopieer het bestand dan naar jou D-schijf vanaf Rene zijn computer.
- Haal dan het read-only eraf
- Dan inlezen in outlook

PS) Je hebt een cd-writer en een cd-rom speler. Geeft het lezen bij beide spelers dat probleem?

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Mieke

Dat is toch te stom voor woorden. Dat ik daar nou niet eerder aan heb gedacht ... Komt waarschijnlijk omdat we die computers zo moeilijk gedeeld krijgen. Vandaag lukt het mij weer wel om in de computer van René te komen.
Het bestand is nu gekopieerd. Morgen ga ik proberen het te importeren. Zou nu toch moeten lukken.
Meld me nog met het resultaat.

Han

LOL, soms is het simpeler dan je denkt   >:(

Ben benieuwd of het lukt Mieke  ;)
Vergeet niet om voor het importeren eerst het "alleen lezen" eraf te halen hé.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Mieke

Helemaal toppie!!! Het is gelukt. Nadat ik een kopie van het *.pst bestand heb kunnen maken op de computer van René was het eigenlijk een eitje.
Binnen Outlook aangegeven dat ik een ander bestand wilde importeren, nl. een *.pst bestand. Heb geen naam hoeven te veranderen. Daarna verteld dat dubbele items moesten worden aangevuld en na een minuut waren al mijn adressen, mailtjes, etc. weer terug!  :goed

Han

Yessss  :)

Dan kan dit topic dus op OK  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!