CrystalDiskInfo

Gestart door john, 23 november 2012, 09:01:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

john

Vond onlangs dit progje. Op zich niks bijzonders. Wat ik het leuke hiervan vind, is dat het statistieken weergeeft en andere waarden alsmede exacte info over de harde schij(f)(ven). Voor de rest dacht ik niet dat het enig kwaad kan aanrichten. Han en Bugs moeten me maar corrigeren als het niet zo is of in het ergste geval, dit bericht a la minute verwijderen. Via Google zijn diverse downloads beschikbaar. Ik heb versie 5.0.5

Han

Proggie is malwarevrij voor zover ik kan vinden. Tweakersnet post er ook over dus dan zit het wel goed.
Ik heb dit soort info beschikbaar in m'n Everest Home.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Ik heb Everest Home thuis op mijn desktop. Dat geeft nog veel meer info. In ieder geval blij te horen dat het verder wel snor zit.
Van mij mag je het onderwerp afsluiten :slotje.

Han

Heropend op verzoek van John  :)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Han, in je vorige bericht schreef je dat Everest Home op je desktop staat. Dat staat bij mij ook op mijn oude desktop (WIN XP). Nu wilde ik het prog ook op de nieuwe notebook zetten, maar liep ik tegen het volgende bericht aan:
Everest was one of the best system information softwares, Pro version probably still is. The free home edition will still give you a ton of info but since its discontinuation, may be highly inaccurate now. XP users will likely benefit the most from the home edition. Vista and later, I suggest using one of the many free system info tools that rival Everest.
Heb jij enige herkenning!


Han

Ik wist niet dat ze ermee gestopt zijn. Tja als ze geen hardware-id's meer toevoegen raakt het snel verouderd. Ik draai hier alweer een poosje "Everest Ultimate edition".

Eigenlijk gebruik je dit soort proggies alleen voor diagnose als er wat mis lijk op je PC. Ik houd er de S.M.A.R.T. van mijn harddisks mee in de gaten. Daar kun je zien als er wat mis lijkt te gaan. Dan ben je er op tijd bij. Verder kun je er goed de temp van je Videokart, moederbord en hdd's bekijken. Voor andere dingen gebruik ik het niet. Je hardware staat gelinkt naar de fabrikant ervan. Dat kan soms makkelijk zijn. Ik update geen drivers direct vanuit Everest.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!