Geen dvd's branden

Gestart door jeanette1970, 29 oktober 2005, 12:20:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jeanette1970

Hoi, ik heb een probleem met het branden van dvd's, vorige week met een Benq dual layer dvd brander, die is inmiddels vervangen door een nec, ik gebruik nero vision om dvd's te maken, programma doet alles wat hij moet doen, tot het branden, dan geeft hij aan, plaats een lege schijf....elke schijf die ik probeer pakt hij niet, snap er niks van. Ik weet ook niet of het een software probleem is of niet,of dat ik zelf iets verkeerd doe. Ik heb er een logfile van opgeslagen, maar die is ietsjes te groot om hier te kopieren.

Han

Je kiest in Nero toch wel de optie DVD hé, als je een DVD wilt gaan branden.
Doe je dat niet en staat ie op CD-r dan blijft ie inderdaad om een lege DVD vragen.




Als je in Nero wel de goede setting hebt ingesteld voor het branden van een DVD, is er zo niets van te zeggen. In eerste instantie denk ik dan aan een kapotte laser in de brander maar omdat je kennelijk met de oude brander hetzelfde had zou het ook een softwareprobleem kunnen zijn.

Je zou je de beteffende brander eens in een andere PC kunnen zetten om te kijken of hij daar wel naar behoren wil werken.
Werkt de brander in een andere PC wel en in jouw PC niet dan Nero verwijderen en opnieuw installeren of een ander brandprogramma proberen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

bjo

denk je ook wel aan dat in de ene + en de andere brander - cdtjes in moeten ? of kunnen ze alle twee bij je ?
[move]there is no power like xp power[/move]

jeanette1970

Er kunnen zowel + als - schijfjes in....vreemd is dat als ik nero wil verwijderen en opnieuw instaleren m'n msn niet meer werkt....dat gebeurt als ik het onderdeel nerovision verwijder....snap er niks van

Han

Beide verwijderen en herinstalleren dan maar. Misschien delen de programma's wat systeembestandjes.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

jeanette1970

Even ter info, ik kreeg van iemand de tip om general removal tool te downloaden van de nero site, dan word alles dus goed verwijderd.....gedaan en voila...geen problemen meer. Sluiten maar, bedankt!

Bugs

Fijn dat het opgelost is en dank je wel voor de tip!
Ik sluit dit af.
Groetjes van Bugs

Han

Toch nog even een vraagje.
Je schrijft : gedaan en voila...geen problemen meer. Sluiten maar, bedankt!

Wat bedoel je met geen problemen meer.
Dat je MSN na het verwijderen van Nero weer werkt en dat je nu ook DVD's kunt schrijven?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

jeanette1970

Het was dus toch een software fout, maar idd, door het op de goede manier verwijderen van nero, bleef m'n msn het gewoon doen, nero opnieuw geinstalleerd en alles werkt weer naar behoren.

Han

Okee, bedankt voor de info.

Dan sluit ik het topic nu echt af.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!