Backup software

Gestart door Gert, 29 april 2008, 20:03:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gert

Helaas deze week getroffen door een nieuw virus.(Torrent :oeps) De nod scanner heeft het even onderschept maar werd onmiddelijk uitgeschakeld. Tevens werden alle herstelpunten verwijderd en kon niet op enige wijze nog bij bestanden komen. Een format c/ was de enige optie. Nu had ik norton Ghost 2003 maar kon daar ook niets mee.
Mijn vraag is wat kan ik het beste aanschaffen dat ook werkt met een dvd/usb2.0 brander/speler
Locatie: +21.3 NAP

Han

Vundo virusje onder de leden gehad zekers? Dat is echt een hele nare!!

Je kunt Ghost 2003 ook nog steeds gebruiken, als je je image naderhand maar niet op de PC zelf laat staan maar wegschrijft naar een externe harddisk of DVD. Mocht je dan geveld worden door een virus dan is je image save en kun je de boel zo herstellen.
Ga je voor de nieuwere versies van Ghost dan kun je direct wegschrijven naar externe media.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Gert

Dat was de fout Han, de image was niet weggeschreven met mijn externe dvd (usb) brander omdat het te groot is. Heb ook geen idee hoe je zoiets over meerdere schijfjes moet verdelen. Ben een totale leek met Nero  :uhhh
Ghost 2003 schrijft wel naar meerdere cd schijven, (maar dan heb ik er een emmer vol van nodig) maar naar dvd met usb lukte niet.
Ben nu nog aan het updaten en installeren van diverse applicaties. Had gelukkig wel veel backups van gegevens.
Locatie: +21.3 NAP

Han

Ik heb geen ghost 2003 meer dus precies kan ik het niet voor je opzoeken maar in de settings van ghost kun je aangeven hoe groot de image-files mogen zijn. geef daar aan 4000mb.  Dan worden ze iets groter en passen ze mooi op een dvd. Bij problemen kopieer je de hele dvd-diskset terug naar een plek op een harddisk (niet naar C) en hoppa image terugzetten maar. Terugzetten vanaf de dvd zelf is niet aan te raden want dat duurt heel erg lang.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Gert

Oke, het is gelukt. De partitie iets uitgedunt met niet direkt noodzakelijke applicaties zodat ik onder de brandlimiet kwam. De Ghost backup op de D schijf gezet en van daaruit op dvd gebrand. Het kon er net op door ook de "overburnfunktie" in nero te aktiveren.
Het direkt backuppen naar de brander is nog steeds niet gelukt, maar ik kan er zo mee leven.
Locatie: +21.3 NAP

Han

Ik deed dat ook niet, direct naar de brander ghosten omdat dat bijna 2x zo lang duurt.
Ik gaf in Ghost aan hoe groot de image-files mogen zijn. Ik deed 4000mb. Dan worden ze iets groter en passen ze mooi op een dvd. Is je image groter dan maakt ghost er vanzelf een spanned diskset van. Die brand je daarna gewoon op meerdere dvd's weg.
Ik zet de backup van de images nu niet meer weg op DVD. Ik gebruik daar nu een externe harddisk voor. Die kosten tegenwoordig bijna niks meer.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!