schrijffout dvd-RW

Gestart door Format Arie, 10 juli 2006, 19:55:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Format Arie

Probeer al dagen een mp3 compilatie  op een dvd-rw te branden maar hij geeft telkens een schrijffout. Begrijp er niets van. Het totale bestand is 4,2 gb dus dat zou moeten lukken.
Als ik de bestanden opsplits naar ongeveer de helft, brand die ze wel, zonder foutmelding. (allebei de helften geprobeerd.)
Heb ook div. rw schijfjes geprobeerd. Wat kan hier aan de hand zijn?

Han

Helpt het niet als je de DVD-RW eerst volledig formatteert, Arie?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Bugs

Hoe schrijf je het weg, Arie?
In één keer, of doe je het in gedeeltes? Ik weet dat je bij audio RW's iedere keer dat je iets wegschrijft ook een aantal Mb als TOC (Table Of Contents, ofwel de inhoudsopgave van de schijf) erbij schrijft. Dat zal bij een DVD-RW ook zo zijn, dus dan zou het kunnen zijn dat dat je teveel wilt wegschrijven.
Probeer iets minder.

Gebruik je Nero en schrijf je alles in één keer weg? Is de balk onderaan dan nog steeds groen als je opdracht tot branden geeft?
Groetjes van Bugs

Format Arie

DVD rw volledig geformateerd,alles in 1 keer gebrand als Data (ook als mp3 gedaan), zit totaal net onder de 4,2 Gb. De balk onderaan is groen. Met Nero gebrand, maar ook met ander geprobeerd, met zelfde negatieve resultaat. Eigen precies hetzelfde zoals ik al tientallen andere dvd-rw's heb gebrand.
Daarom dat ik er ook niets meer van snap. Heb wel logboek van Nero, maar die is zo groot, en ik haal daar niet de oorzaak uit.

Han

Gaat het wel goed als je naar een DVD-r schrijft of krijg je dan ook die schrijffout?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Heb intussen al heel erg veel dingen gedaan.De laatste zaken: Nero 7 premium verwijderd - NTI verwijderd - regcleaner- oude versie nero geinstalleerd. Gewone dvd gebrand (Ja dat deed ie) DVD-RW niet(verschillende, en 2 merken).
Nieuwe Nero geherinstalleerd. Nogmaals geprobeerd DVD RW te branden. Geeft hij foutmelding: "Formateren mislukt". Ga ik opnieuw VOLLEDIG wissen, geeft hij: "schrijffout H: PHILIPSDVDR16LS"
Branden van gewone dvd doet hij ook bij nero 7 premium

Han

Als er een schrijffout aangegeven wordt dan is de betreffende DVD-RW kennelijk beschadigd.
Maar als ie wel DVD-r brand dan is er toch niks loos. Je hebt dan tenminste ook een betrouwbaar medium en die dingen kosten tegenwoordig minder dan cd-r (tenminste da's hier zo)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Dat klopt wel Han, maar brand mijn mp3 's op rewritible als extra backup en soms verander ik later iets aan de samenstelling, vandaar RW (+ ik heb er nog zo'n 30 nieuwe liggen).
Maar voorlopig ga ik toch maar over op de gewone dvd roms, want 3 dagen geklooi wordt ook mij te veel. ;)