Gedurende een langere periode bepaalde apparaten niet gebruiken, kan inderdaad soms funest zijn.
Eerder dus een laptop weer aan de praat gekregen, nu bleek dat ook de HP printer (HP PSC1315 all-in) het laat afweten. Dus weer weg gebracht naar de lokale pc boer en conclusie, adapter naar de Filistijnen. Online nieuwe adapter besteld, inktpatronen bijgevuld en printen geen probleem maar scannen ho maar. Een HP hulpprogramma HP print and scan doctor gebruikt, na scannen blijkt dus het voorpaneel niet optimaal te zijn wat moet worden in gesteld met een ander HP app nl. HP Solution center, al aanwezig op de laptop. Loop ik nu tegen een probleem aan als ik deze app open, de melding verschijnt: volgens Solution center is niet de juiste versie van Adobe Flash Player geďnstalleerd voor Internet Explorer. U kunt deze toepassing eenvoudig downloaden en installeren via…….
Ja leuk, om er vervolgens achter te komen dat Adobe met de app is gestopt en nota bene Internet Explorer als browser niet meer beschikbaar is. Ik heb Microsoft Edge op de laptop en niet als standaard browser maar Firefox. Met andere woorden het is onmogelijk om via Solution Center het voorpaneel aan te passen zodat scannen weer mogelijk is. Kan dit op de een of andere manier toch worden opgelost?
Nog even dit, eerder gebruikte ik Solution center al niet, maar scande ik via Paint, maar op deze manier wil het nu ook niet lukken als enkel een foutmelding.