pc start steeds opnieuw en kom niet eens door veilige modes

Gestart door teig, 09 november 2008, 10:34:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

teig

Hallo,

HELP!  Vanmorgen kreeg ik voor het eerst na AVG-scan een blokje: pc opnieuw opstarte... Ik heb dit maar gedaan...

Pc gaat nu alleen maar aan tot na het 'windowslaad-balkje' en dan krijg ik 1 blauwe streep in een seconde te zien en begint hij weer helemaal opnieuw met de bios enz enz enz enz enz...

Ik heb veilige modus geprobeerd en meer van die opties daar in dat scherm maar het werkt niet... steeds komt hij niet verder dan de blauwe streep en begint weer van voor af aan.... (ook het bekende 1malige piepje vanuit pc zelf is steeds hoorbaar...

Ik kom er niet uit... :-\

Kan iemand mij helpen aub?

Groetjes teig

Han

De enige opties die je dan nog hebt staan hier: Windows herstellen vanuit DOS.
Dan met name de bovenste optie, systeemherstel vanuit DOS.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

teig

Helaas... Na die actie gaat hij gewoon laden en vervolgens weer zwart scherm (geen signaal) 2 hele zachte tikjes vanuit pc en hij start gewoon weer helemaal opnieuw en dat blijft oneindig zo doorgaan.... Misschien dan toch maar windows opnieuw instaleren.  Tussen de wandelgangen door las ik wel dat er geen systeembeschadiging is...

Groetjes Teig

Gert

Je registry is corrupt.

Start op in DOS met F8 doe dan scanreg /restore en pak de datum waarin je nog geen probleem had.

Werkt dan niet, doe dan een scanreg /fix en enter dan. Kijk of je registry gerepareerd kan worden.

B:
Het kan ook een defect geheugenlatje zijn.
Locatie: +21.3 NAP

teig

met f8 kom ik alleen in die lijst waar ook veilige-modus opstarte en promptopdracht staat vermeld. zie niks van scanreg ofzo.... :-\

Han

Het is inmiddels duidelijk dat dit probleem veroorzaakt wordt door een update van AVG die een belangrijk systeembestand (user32.dll) verwijderd omdat er een virus in zou zitten.

We gaan ermee verder in een ander topic waar exact hetzelfde probleem speelt en waar ook de oplossing staat.

Zie: Windows start niet meer + AVG + "PSW.banker4.aspa"



Ik sluit dit topic af
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!