Computer start niet meer op

Gestart door Nirak, 10 september 2008, 20:15:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nirak

Hallo weer,

Comp. van zoon start niet meer op. Of ik nu in de veilege modus, veilige modus netwerk, Laatst bekeken of Windows normaal opstart telkens weer opnieuw naar startscherm. Ik kan wel via tab of delete in een scherm komen maar weet dan niet (en durf natuurlijk niet) wat te doen.....  :-\ Wat nu zei Pichoncru........ H.E.L.P.

Weer groeten
Nirak

Han

Ik kan je niet uitgebreid te woord staan, Nirak. We varen op het moment op de Thames in Engeland en ik heb op het moment alleen een mda met een trage internetverbinding.

Bovenin dit forumonderdeel staat een sticky topic waarin staat hoe je onder Dos (als windows niet start) systeemherstel kunt doen. Daarmee zou je 'm weer aan de gang moeten kunnen krijgen, tenzij er een hardwareprobleem is.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Nirak

Hi Han,

Op The Thames... dat wil ik ook wel. Had het sticky ook (al) gezien, maar nadat ik je een mail had gestuurd. Ga er vanavond mee aan de slag.
Veel vaar-plezier!  :cool
Doeg
Karin

Han

Bedankt!!

Succes met de pc vanavond.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Nirak

Hi Han,

Ik weet dat je even niet gaat reageren maar het volgende :

1e scherm nadat je de comp. aanzet is info over het type. Daarna knippert de cursor linksboven (minstens 1 minuut) vervolgens een scherm waaruit je kunt kiezen 'del' waarmee je in de awardbiosscherm - setup utility scherm belandt of 'tab', maar als je die aanklikt verdwijnt het scherm vrij snel (3 à 4 secomden later). Vervolgens zwart scherm met de keuze mogelijkheden in welke modus je wilt starten; dat kun je wel aanklikken maar dan vloept het scherm weer naar het 1e scherm met info, niets mee te beginnen dus. Als je noch tab, noch del aanklikt, verschijnt het windows xp opstartscherm (met de laadblokjes eronder, as usual) na enige sceonden stopt het laden, vervolgens verschijnt er in een flits een blauw scherm en zijn wij weer bij af.................  :-\ Ik heb het idee dat het goed fout zit.......

Nou, ik hoor wel weer als je in de lucht bent (vlp. zit je op het water  :))
Doei
Karin

Han

LOL, ik heb een onbeveiligd netwerk gevonden via iemand die hier in de buurt zijn router open heeft staan. Ik heb maar één streepje verbinding en het gaat retetraag maar we hebben verbinding  ;)
Het openen van een pagina hier duurt zowat twee minuten, maar goed..... "here is Han, reporting from "The River Thames"

Wat je probleem betreft: Hmm een blauw scherm bij het booten. Dat heb ik even gemist. Meestal staat er bij zo'n blauw scherm informatie over in welk bestand de fout ontstaat waar windows over struikelt. Dat kan een driver zijn maar ook een beschadigd systeembestand. Als je dat weet dan kan je een oorzaak zoeken.

- Is dit ontstaan na het verwijderen of installeren van hardware of software?
- Had de pc ervoor a kuren?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Nirak

Geweldig, Han from The Thames...... verdoe niet al te veel tijd hieraan hoor, ge hebt vakantie! Ik zie dat blauwe scherm letterlijk in een flits, m.a.w. als ik net op dat moment met mijn ogen knipper heb ik het blauwe scherm gemist...... daar valt dus niets te ontdekken. De computer is niet op de juiste wijze uitgezet maar gewoon via de aan/uit knop, terwijl Hyves nog aan stond, alle andere progjes waren afgesloten, vervolgens heb je dus de poppen aan het dansen...
Ik krijg heel even de tijd om del (Biosaward setup utilitys) of tab in te drukken. Val er in dat bios award wat te regelen?
Enfin, ik ga nu slapen want den wekker gaat om 06.45 weer gezellig pruttelen...
Welterusten en genieten.
By
Karin

Nirak

Ha Meis,

Na 36.000 x op de F8 toets gedrukt te hebben.. (tike overdreven) ben ik op de 1 of andere manier in het juiste scherm beland. Hupsakee Windows opnieuw geïnstalleerd, de juiste codes getypt en het loopt weer... pffffffff 't was wel een dingetje heur.
Enfin MaMa blij  :D en zoon nog veel meer (die snapt niet zo heel veel van al dat gedoe). Enfin we draaien hier weer op volle toeren. Hoop dat je mooi weer hebt en genieten maar!
Doeg
Karin

Han

Ha die Nirak. We zijn vanmorgen vroeg weer thuisgekomen na een enerverende vakantie. (zie ons weblog)

Hartstikke fijn dat de PC weer werkt. Toch een softwareprobleem dus gelukkig  :)
Ik sluit het topic hiermee af.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!