Crash na updates.

Gestart door anykoen, 12 juli 2008, 15:50:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

anykoen

Vorig jaar is mijn pc doorgedraaid; de harde schijf met het besturingssysteem liep vast.
Uiteindelijk (leeftijd en kuren van de oude pc) maar een nieuwe pc gekocht. Dus een tijdje computerloos geweest.
Windows XP door de leverancier geinstalleerd, dus geen problemen meer (?).

De vraagtekens begonnen te groeien door FireFox. Ik had andere iconen in de taakbalk geinstalleerd en plotseling stonden de standaard icoontjes er weer. Kiezen van een nieuwe "ad-ons" reageert FireFox niet meer op.
Sinds vorige week zijn er enkele updates die Microsoft beslist aan mij kwijt wil.
Als ik de updates accepteer, kan ik daarna niet meer op internet; Firefox start niet.
Uiteindelijk doet ook IntExplorer het niet meer.
Inmiddels een paar keer een vorige installatie teruggezet. Dat helpt, maar MicroSoft weet toch de updates te installeren en de ellende begint op nieuw. Vandaag een herstelpunt terug en daarna (wel 6 uur verder) doet alles het weer; ik weet niet voor hoelang.

Is dit probleem al meer bekend of ben ik als enige uitverkoren?
Is er een oplossing?
Kan ik updates blokkeren?

Graag hulp en alvast bedankt,

Paul
Paul

Doy

Als je ZoneAlarm als firewall gebruikt loop je inderdaad tegen dat probleem.
Het is de Windows Update KB951748 die in conflict komt met ZoneAlarm.

ZoneAlarm heeft al een nieuwe versie klaar staan om dat probleem te verhelpen.

http://download.zonealarm.com/bin/free/pressReleases/2008/LossOfInternetAccessIssue.html

Download and install the latest versions which solve the loss of internet access problem here (English only):

# ZoneAlarm Internet Security Suite
# ZoneAlarm Pro
# ZoneAlarm Antivirus
# ZoneAlarm Anti-Spyware
# ZoneAlarm Basic Firewall << upgrade voor de gratis-versie

filenaam is: zlsSetup_70_483_000_en.exe

Kies voor de optie: upgrade
Zo blijven je instellingen behouden.

Han

Bedankt Doy. Over dat Zonelabs probleem hadden we hier ook al een topic maar ik wist nog niet dat de oplossing al daar was.  :)
Zie : ZoneAlarm (Pro) en windows update KB951748 van 09-07-2008

Verder ben ik niet bekend met problemen na windows updater van de afgelopen tijd. De laatste versie van Firefox heeft geen enkel probleem met de laatste updates.
Updates blokkeren helemaal is geen goed idee. Er zitten belangrijke updates bij die nodig zijn om je systeem tegen kwetsbaarheden te beveiligen. Beter is het dan om uit te zoeken waar het misgaat en zoals bij het zonalabs-probleem alleen een bepaalde update even te weigeren.

Ik heb in het beveiligingscentrum ingesteld dat ik wel een aankondiging wil hebben van de updates maar dat ik zelf bepaal wanneer ik dat download en wat ik installeer.
* Ga naar je configuratiescherm
* dubbelklik op het icoontje beveiligingscentrum
* klik rechts onderin op de link "automatische updates"
* Het venster voor het instellen van de beveiligingsupdates opent dan.
* Kies daar optie 2
   "Kennisgeving over updates ontvangen maar de updates niet automatisch downloaden of installeren."

Als er updates zijn dan verschijnt het gele schildje naast je klokje rechts onderin. Klik daarop en er wordt gevraagd of je de updates wilt downloaden. Er komt dan een venstertje waar je updates aan/uit kunt zetten.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

anykoen

Hele opluchting.
Probleem is bekend en de oplossing ook. Ik zal direct de adviezen opvolgen.

Over mijn pc-kennis heb ik nogal wat twijfels en goed advies krijgen is dan erg belangrijk.
De ouderen-club waarvan ik lid ben heb ik een keer om raad gevraagd. Service aan huis, dat wel, maar het verschil van voor en na de behandeling was dat - nadat de deskundige was vertrokken - de chaos nog groter was.

Bedankt en ik denk c.q. hoop dat ik over dit probleem geen vragen meer heb.
Heel erg bedankt,

Paul
Paul

Han

Probleem opgelost, Paul?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Doy


anykoen

Aan Han en Doy:

Door mijn ervaringen vorig jaar had ik al visioenen van diepgaande operaties en/of opnieuw installeren. Ik durfde nauwelijks de pc uit te zetten.
In mijn zoektocht heb ik diverse outlook-georienteerde browsers geprobeerd, maar ik miste FireFox en zocht de mij vertrouwde knoppen; kortom: ellende.
Nu blijkt de oplossing zo simpel te zijn; ik ben er heel erg blij mee.
Het enige is dat ik de knoppen van FireFox nog niet kan vervangen maar dat is spielerei en onbelangrijk; dat komt wel weer eens.

Kortom: heel erg bedankt,

Paul ;D

Paul

Han

Fijn dat het weer in orde is.  :goed

Ik sluit je topic hiermee af. Jij ook nog bedankt hé Doy  :)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!