Snelkoppeling op buroblad

Gestart door john, 30 januari 2008, 12:36:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

john

Ik heb diverse snelkoppelingen op het buroblad staan. Tot dusver kon ik die, met de linkermuisknop ingedrukt, verplaatsen op het buroblad. Sinds vanochtend lukt dat niet meer want telkens springt de snelkoppeling terug naar zijn oorspronkelijke plaats op het buroblad. Wat is hier aan de hand.

Han

Klik met je rechtermuisknop op je bureaublad en dan op "pictogrammen schikken op" en haal daar het vinkje weg voor "automatisch schikken" en bij "Schikken op raster". Als je dat gedaan hebt dan heb je volledige vrijheid om bureaubladsnelkoppelingen te plaatsen, daar waar jij ze wilt hebben.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Automatisch stond al uitgevinkt en heb dat nu ook gedaan bij "schikken op raster" maar kan helaas de snelkoppeling(en) nog steeds niet verplaatsen daar waar ik het hebben wil.
Moet ik de pc opnieuw starten om de wijziging van kracht te laten worden? Werd niet om gevraagd overigens.

Han

Nee dat hoeft normaal gesproken niet.
Sinds wanneer is dit probleem ontstaan John. Iets geinstalleerd of juist verwijderd?
Systeemherstel al geprobeerd?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Systeemherstel had ik vanochtend al uitgevoerd, gaf geen resultaat. Heb gisteren wel mijn optische muis, die wegens een verbogen pinnetje niet meer werkte, vervangen door mijn oude niet optische muis. Wat ik ga doen om je geen onnodige hoofdbrekens te bezorgen, eerst morgen naar de winkel een nieuwe muis kopen en zien of het probleem dan is opgelost. Ik laat je in ieder geval weten, hetzij goed of slecht bericht.

john

Bij iemand in de straat even een goede werkende muis geleend. Probleem op mijn pc vooralsnog ongewijzigd. Met systeemherstel eerder vanochtend de pc terug gezet naar gisteren wat niet hielp, dus nu nog een paar dagen meer tikkie terug en wel naar afgelopen zaterdag. Nu werkt alles weer naar behoren. Mogelijke boosdoener vermoed ik nu de op zaterdag gedownloade beta versie van  het programma A(advanced)W(indows)C(are) ter vervanging van een oudere op mijn pc reeds geïnstalleerde versie; klinkt dat aannemelijk als mogelijke oorzaak. Overigens zie ik dat "uitlijnen op raster" nu weer staat aangevinkt en slepen van een snelkoppeling naar andere plaats op buroblad hiervan geen hinder ondervindt. Je mag van mij topic sluiten tenzij je nog een reactie wilt plaatsen n.a.v. mijn laatste opmerking.

Han

Fijn dat het weer naar behoren werkt, John. Ik heb het niet zo op programma's die je PC "optimaliseren". Voor je het weet doen ze op de achtergrond dingen waarvan je geen weet hebt. Dat zie je nu maar weer.

"Uitlijnen op raster" verdeeld je bureaublad als het ware in vakjes. Zet je een snelkoppeling aan de rand van zo'n vakje dan "schiet ie" naar het centrum van het vakje. Zo komen alle snelkoppelingen netjes naast/onder elkaar te staan zonder al teveel moeite. Ik heb zelf de optie uitstaan omdat ik m'n snelkoppelingen dichter bij elkaar wil hebben dan "uitlijnen op raster" toelaat.

Ik sluit het topic hiermee af  :slotje
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!