pc start maar gedeeltelijk op

Gestart door Das Efx, 22 januari 2008, 10:18:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Das Efx

Hallo allemaal,

Ik heb sinds gisteravond een probleem:

Mijn PC besloot ineens opnieuw op te starten terwijl ik iets op internet aan het lezen was (er liepen geen zware processen alleen internet explorer). Vervolgens begon de pc op te starten maar op een gegeven moment krijg ik een bootscreen (zelf een afbeelding voor ingesteld dus niet het standaard windows opstartscherm) en vanaf dat moment hoort de pc windows ook daadwerkelijk te gaan laden. Maar dat gebeurt dus niet er volgt een zwart scherm en daar blijft het bij. De kast hoor je gewoon lopen de ventilatoren draaien gewoon maar er gebeurt verder niets. Ik heb de pc al diverse malen proberen te herstarten in veilig modus met en zonder netwerkmogelijkheden maar zelfs dit laad de pc niet. Het lijkt er zelfs op dat mijn toetsenbord niet wordt herkent want als ik in de bios probeer te komen dan lukt dat zelfs niet. Hopelijk heeft iemand van jullie een idee! Dit zijn de specificaties van mijn pc:

Windows Xp pro SP2
AMD Athlon 3000+
1,5 GB intern geheugen
geforce 7600 (drivers 3 weken geleden geupdate)
asus K8vse deluxe mobo

Alvast bedankt voor een reactie!

MvG,

Das

Han

Als ik zo je verhaal lees dan lijkt er iets hardwarematigs mis. Wat, da's een beetje gokken.
Ik zou onderstaande nakijken:

- Leg je hand eens op je harddisk als je opstart. Voel je 'm opspinnen?
- Zit 't extra stroomkabeltje (als je die hebt) van je videokaart nog vast.
- Alle andere kabeltjes nog goed vast.
- Voeding nog okee, misschien een uit een oude PC proberen?
- Ziet je moederbord er nog okee uit? Geen bol staande condersatoren of brandplekken?
- Is je RAM nog okee. Ik weet niet hoeveel modules je hebt, anders zou je nog kunnen testen met eentje erin.
  Of alles testen met memtest
- Hoor je piepjes bij het booten? Het systeem kan d.m.v. beepcodes melden wat er mis is,
  Zelfs als hij niet boot zou je wat moeten horen wat je een richting op kan helpen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Das Efx

Hoi,

Ik ben er achter gekomen waar de schoen wringt:

Èen van de twee HD´s heeft me in de steek gelaten en zorgde voor de nodige problemen. Nadat ik de betreffende HD uitgeschakeld heb startte de pc weer `normaal` op. De internetverbinding was wel helemaal weg, deze heb ik opnieuw moeten installeren en ik moest mijn OS weederom opnieuw registreren en activeren. Op zich wel een beetje vreemd allemaal maar ik ben allang blij dat één HD het nog doet namelijk degene met de belangrijkste bestanden  :goed.

Bedankt voor de hulp en suggesties!

Das

Han

Fijn dat je 'm weer aan de gang hebt gekregen en dat je even hebt laten weten wat er loos was.

Het is inderdaad raar dat je je besturingssysteem opnieuw moest registreren en activeren. Er was toch geen nieuwe hardware? Dan nog, met nieuwe hardware is soms alleen opnieuw activeren nodig via Windows zelf of door Microsoft even te bellen.

Ik sluit het topic hiermee af :)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!