Scherm-grootte bij Spider

Gestart door anykoen, 11 januari 2008, 21:11:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

anykoen

Het droeve afscheid nemen van mijn pc - het moederbord had de geest gegeven - zou moeten worden verlicht met het probleemloos gebruiken van een nieuwe pc met windows XP.
Waarschijnlijk moet dat nog komen.

Momenteel zit ik met een klein, maar hardnekkig probleempje.
We spelen regelmatig spelletjes op de pc, waaronder het bekende Spider.
Het vreemde (voor mij) is dat als het spel wordt opgestart in de niet-schermvullende modus, het formaat wisselt. De ene keer is het speelveld groter (hoger) dan de andere keer.
Het is geen beletsel om het spel te spelen maar het verbaasd me.
Letters zijn kleiner dan vroeger. Mijn scherm verlangt een resolutie van 1680x1050 maar mijn wat ouder worden ogen stellen niet op prijs dat deze resolutie daarbij hoort. Bij een andere resolutie zie ik verschillende kleuren in de letters letters.

Inde eerste plaats hoop ik dat mijn vraag duidelijk is en zo ja, of er een oplossing is.
Alvast bedankt,

Paul
Paul

Han

Je kunt toch op de knop naast de rode x in het spider-venster klikken
en dan het venster zo groot spelen als je zelf wilt?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

anykoen

Ja, dat dacht ik ook. Maar de volgende keer heeft het weer een ander formaat.
Het komt ook vaak voor dat teksten door elkaar heen staan. Regels onder elkaar hebben dan onvoldoende ruimte.
Is er iets van een standaard instelling van het scherm bij XP van waaruit ik kan uitproberen?
Ik besef dat het eeb vage vraag is; als er geen algemene richtlijnen voor zijn ga ik verder met uitproberen.

Paul
Paul

Han

Het ligt niet zozeer aan XP dat de verhoudingen niet kloppen, het ligt aan je formaat beeldscherm. Toen XP ontworpen werd konden we alleen nog maar dromen van zulke schermen. Je grote beeldscherm rekt spellen en sites die daar niet voor gebouwd zijn uit zijn verband.
Maar als het de volgende keer weer anders is dan is het toch nog steeds een kwestie van slepen totdat het weer is zoals je het hebben wilt?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

anykoen

Volgens mij begin ik de duistere wegen van Windows en Acer te doorgronden.
Bedankt voor de - vooral morele steun - en ik kom uiteindelijk wel tot een compromis

Paul
Paul

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!