Taakbalk in Win XP

Gestart door john, 08 december 2007, 12:36:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

john

Het opstarten van een toepassing of prog kan op diverse manieren zoals via een snelkoppeling op je buroblad of via het Menu Start. Ik heb op mijn buroblad onder op de taakbalk ooit in het verleden een optie geïnstalleerd dat als je op de >> klikt er een keuze lijst te voorschijn komt met pictogrammen van toepassingen en progs en door daar op te klikken het opstart. Nu ben ik daar een onlangs een pictogram kwijt geraakt bij een update van een programma en weet echt niet meer hoe weer een pictogram aan de lijst toe te voegen. Heb me suf gezocht in allerlei pc magazines, help toets en ga zo maar door.
Ik geef het op, maar misschien weten jullie er wel raad mee.

Han

Ik heb werkelijk geen idee wat je bedoelt  :kweetniet
Bedoel je de "werkbalk koppelingen" of heb je een eigen werkbalk gemaakt?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Han geeft niks; ik doe een hernieuwde poging. Inderdaad de juiste benaming is werkbalk, foutje van me. Die werkbalk zit links onder op de taakbalk. Naast de knop start heb ik een pictogram buroblad, daar naast een pictogram IE, daarnaast een pictogram voor een progje en dan daar naast een koppeling met als teken >> als ik daar op klik, komt een lijst te voorschijn waar je op een pictogram kan klikken om de toepassing of prog te laten starten. In die lijst wil ik nu een pictogram toevoegen.

Bugs

Als ik op die plek (naast de knop[ start bedoel je toch?) een pictogram (snelkoppeling) wil toevoegen sleep ik die snelkoppeling gewoon daar naar toe. Of begrijpen we elkaar nu toch verkeerd? ;)
Groetjes van Bugs

john

Is nog best lastig om elkaar te laten begrijpen wat we bedoelen. Met een prt scrn van mijn buroblad zou het al wat beter te visiualiseren zijn.

Bugs

Plaats maar een printscreen hoor. Zolang je 'm maar plaats in je eigen webruimte of via een accountje bij Picturetrail, en niet via Imageschak of andere tijdelijke hosts. :)
Groetjes van Bugs

Han

Ik snap nu denk ik ook wat je bedoelt.  :)
Je bent een snelkoppeling kwijt in je "werkbalk snel starten"




Maak gewoon een snelkoppeling aan op je bureaublad, en sleep die vervolgens naar de taakbalk vlak voor de >> tekentjes en hij komt er weer keurig bij te staan.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Han, precies wat ik bedoelde. Ik zette je zo wie zo op het verkeerde been door het woord werkbalk en snelkoppeling niet in de juiste context te plaatsen. Was in de veronderstelling dat alleen datgene wat op het buroblad zelf staat deze benaming droeg. Maar het lukt me niet slepend een snelkoppeling van het buroblad naar deze werkbalk te krijgen. Ik zie ook dat op jouw schermafbeelding zowel links als rechts van het merkteken nog een verticale dubbele stippellijn staat, dat ontbreekt bij mij. Kan dat de oorzaak zijn dat het slepen mislukt??

Han

Och, taakbalk, werkbalk, als het beessie maar een naam heeft  ;)

Je ziet die verticale stippellijntjes niet als taakbalk vergrendeld staat.
Even ontgrendelen dus:
- Klik even op een leeg plekje op die balk met je rechter muisknop.
- Klik dan even op "taakbalk vergrendelen" om het vinkje wat ervoor staat weg te halen.

Daarna kun je wel snelkoppelingen erin slepen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Ik heb de taakbalk ontgrendeld, maar ondanks dat wrdt de snelkoppeling die ik naar beneden wil slepen naar "werkbalk snel starten" niet toegevoegd, ra, ra, ra, maar waar.

john

Han , het is opgelost. Waarom ging dat slepen niet, het maximaal toegestane aantal snelkoppelingen wat in zo'n taakbalk past was reeds bereikt. Dus ik heb er een verwijderd en toen kon ik wel de gewenste snelkoppeling alsnog toevoegen.
Fijn dat me weer zo goed geholpen hebt. Wens je nog een fijne zondag en topic kan worden afgesloten.

Han

Fijn dat het opgelost is, John.  :)
Nooit geweten dat er een limiet aan het aantal snelkoppelingen was daar. Weer wat geleerd!

Jij ook nog een fijne zondag  :goed
Ik sluit het topic hiermee af.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!