systeemherstel geeft geen data weer

Gestart door teig, 22 november 2007, 21:00:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

teig

Hallo, Wanneer ik eens systeemherstel wil uitvoeren kan ik niks. Inplaats waar datums horen te staan (wel dan niet dik gedrukt) staat er bij mij altyd de volgende tekst: "er zijn geen herstelpunten gemaakt voor deze dag. Kies een andere dag en een ander herstelpunt als u nu wil herstellen en probeer het opnieuw" .... Maar er komen totaal geen dagen te staan, dit is het enige wat ik tezien krijg... Ik heb al via configuratieen dan"systeem gechecked of systeemherstel uberhaupt wel aanstaat en dit is wel het geval. Ik begrijp er niks van. Kan iemand mij helpen?

Bvd, mvg teig

Han

Tja lastig. Hieronder 'n paar mogenlijkheden waardoor het aanmaken van herstelpunten mis kan gaan.
Ik zeg niet dat dit bij jou allemaal zo zal zijn maar misschien als hint. Het eerste punt is het meest voorkomende.

* Geen ruimte genoeg op de harddisk om een herstelpunten aan te maken?
   Als één van de partities nl. te weinig ruimte heeft, dan zal XP nl het aantal
   systeemherstelpunten reduceren voor die schijf, én ook voor de schijf waar je
   meer dan voldoende ruimte gereserveerd hebt voor systeemherstel.
   Microsoft FAQ: Herstelpunten van Systeemherstel ontbreken of zijn verwijderd

* Heb je "Hitman Pro" gedraaid op die betreffende PC? Door dat programma
   worden systeembestanden om zeep geholpen waardoor je dit soort problemen krijgt.

* Ik heb berichten op internet gezien waarin te lezen is dat een scan met Kaspersky
   Antivirus bij sommige gebruikers van die software de herstelpunten verwijderd.
   Lees maar eens rond: Google: "systeemherstel werkt niet" geen herstelpunten

* Misschien een virus op de PC

* Software geinstalleerd hebben die automatisch je PC schoont, incl de herstelpunten

Wat ook wel eens wil helpen is systeemherstel (tijdelijk) helemaal uit te schakelen, computer opnieuw opstarten en dan weer inschakelen. Dan zou er direct een vers herstelpunt aangemaakt moeten worden.


Edit Bugs: Het is inmiddels 14 december 2007.
Ik neem aan dat het probleem waarvoor dit topic geopend werd is opgelost.
Dit topic gaat dicht. Op verzoek van de topicstarter kan het door een teamlid weer geopend worden.


Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!