Windows start niet op

Gestart door dakurd, 01 oktober 2007, 16:06:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dakurd

Ik had een soort scann van microsoft gedaan. Die scann kijkt of je alle windowsbestanden goed hebt. Later ging ik de PC restarten. Dan staat er of ik veilig wil opstarten enz. Maar daarna doet de toetstenbord niks meer en start het automatisch normaal op.

wat moet ik doen?

Han

"Soort van scan van Microsoft".... Hoe kwam je aan die soort van scan. Via een website een popupje?

Heb je systeemherstel al geprobeerd of deze opties.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

dakurd

ergens bij de microsoft site

Bugs

Je geeft niet echt antwoord op de volgende vragen:

Citaat van: Han op 01 oktober 2007, 16:36:55
Heb je systeemherstel al geprobeerd of deze opties.

Waarom draaide je die scan eigenlijk, waar was het voor (of tegen)? Geef even een linkje naar die scan van Microsoft.
Groetjes van Bugs

dakurd

ik weet niet meer waar ik die site gevonden heb eigelijk :S . Maar het was wel bij de microsoft site. En waarom wil je de link weten dan?

Han

Om te weten wat je precies gedaan hebt, om je systeem om zeep te helpen. Lijkt me sterk dat dat iets van Microsoft was. Ik denk eerder iets van spyware uit een popup of zo

Maargoed je geeft geen antwoord op eerder gestelde vragen.
Citaat van: Han op 01 oktober 2007, 16:36:55
Heb je systeemherstel al geprobeerd of deze opties.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

dakurd

die site is niet echt belangrijk. Het gaat erom dat de toetstenbord zomaar uitvalt bij de ''veilig opstarten enz'' scherm.  :-\

Bugs

We hebben je nu drie keer een vraag gesteld. Een forum werkt met vraag en antwoord. Jij geeft geen antwoorden, dus dan stoppen we er maar mee. Ik zet dit op slot.  :locked
Groetjes van Bugs

dakurd

Sorry voor de vorige keer in deze forum site...... maar nu weet ik wat ik gedaan had. De microsoft site dat ik bij uitvoeren /fsc scannow moest doen

en dit is wat ik vorige keer geschreven had:
Ik had een soort scann van microsoft gedaan. Die scann kijkt of je alle windowsbestanden goed hebt. Later ging ik de PC restarten. Dan staat er of ik veilig wil opstarten enz. Maar daarna doet de toetstenbord niks meer en start het automatisch normaal op.

wat moet ik doen?

Han

XP is standaard ingesteld om opnieuw op te starten bij een systeemfout.
Uitzetten van die optie gaat als volgt :
- Klik op start en kies vervolgens instellingen , configuratiescherm
- Dubbelklik op je systeem icon
- Ga naar tabblad "geavanceerd"
- Klik onderaan bij "opstart en herstel instellingen" op de knop "Instellingen"
   
 

Daarmee is je probleem uiteraard niet opgelost maar je PC start in ieder geval niet steeds opnieuw op.

Het dos-commando "sfc /scannow" is een beetje tricky. Als je die scan zomaar van alles terug laat zetten dan worden er bestaande (systeem)bestanden overschreven met de standaard versie van het bestand toen je windows net geinstalleerd had. Als je na de installatie van XP programma's en drivers installeert dan worden (systeem)bestanden soms vervangen door nieuwere versies. Zonder die nieuwe versie van het bestand zal het programma niet juist werken. Je dient het programma dan opnieuw te installeren. Soms moet je het oude dan eerst verwijderen en als dat niet lukt dan installeren op dezelfde plek (map) waar het eerder geinstalleerd stond.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

dakurd

maar het probleem is dat windows niet kan opstarten :/

dus ik kan niet naar confirugatiescherm gaan

Han

Ik heb je twee topics maar samengevoegd en kom dat weer terug op onderstaande vraag waarop je gewoon geen antwoord lijkt te willen geven.
Citaat van: Han op 01 oktober 2007, 16:36:55
Heb je systeemherstel al geprobeerd of deze opties.

De enige optie om je systeem weer aan de gang te krijgen is dus systeemherstel vanuit DOS of windows opnieuw installeren.

Nog een vraag is waarom he de scan gedaan hebt. Zomaar om te kijken, of was er wat mis met je systeem?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

dakurd

ja ik ging kijken of nog alles goed was met windows

en ik druk herhaadelijk F8 bij de blauwe scherm, maar er komt niks  :huh

Han

Alles WAS dus goed maar nu niet meer ;)

Doe je het er nou om of wil je gewoon geen antwoord geven op de vraag of je systeemherstel al gedaan hebt vanuit DOS. Het is nu zo'n beetje de 5e keer of zo dat ik je dat vraag. Geef je nou in je volgende bericht weer geen volledig antwoord op mijn eerdere bericht dan kap ik er hier mee en ga ik er vanuit dat je niet geholpen wil worden.

Zoals we al eerder schreven is een forum bedoeld om door vraag en antwoord het probleem duidelijk te krijgen en dan proberen een oplossing te krijgen. Geef je geen antwoord op vragen dan houd het echt op.

Het houd voor mij trouwens zo toch op want ik zit op de veerboot van Duinkerken naar Dover en heb zometeen geen verbinding meer. Doe even wat op het linkje staat voor systeemherstel vanuit DOS en dan spreek ik je zaterdagavond laat misschien weer via het forum.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

dakurd

nee, ik heb geen systeemherstel vanuit DOS gedaan , omdat het niet kan. Bij mij komt er niks als ik herhaaldelijk F8 druk ...

Han

Weird, dat is een standaard windowsfunctie voor de recovery. Tja dan houd het verder op. Enige wat overblijft is windows opnieuw installeren. Eerst gewoon over de oude heen. Misschien heb je mazzel en boot ie weer maar reken er maar niet op.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Het is inmiddels 17 oktober 2007. Ik neem aan dat het probleem waarvoor dit topic geopend werd allang opgelost is, anders was de topicstarter er wel op teruggekomen. Dit topic gaat dicht. De topicstarter kan het topic zo nodig laten heropenen middels een PM aan een van de teamleden.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!