Spuninst in windows-XP

Gestart door Gerry, 18 september 2007, 14:30:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gerry

Hoi deskundigen

Nadat ik de map windows open zie ik allemaal mapjes staan met deze tekst  $NTuninstalKB921503$ ( dit is maar een mapje als voorbeeld)
Deze mapje zien er allemaal doorzichtig uit.

Ik weet niet wat het betekent en of dit kan verwijderen?

Groetjes Gerry :-\
[move]Groetjes Gerry[/move]

Han

Als je updates download en installeert via "Windows Updates" van microsoft dan hebben die updates een nummer. De update met nummer KB921503 heeft bij jou in je windows-map de map $NTuninstalKB921503$ aangemaakt. Mocht er naderhand een probleem zijn met een bepaalde update dan vind je het update-nummer terug op de site van Microsoft. Via het mapje wat dan aangemaakt is kan je die betreffende update dan weer de-installeren middels het spuninst.exe bestandje wat je in elke map aantreft.

Op een gegeven moment staan er héél veel van die mapjes met uninstall-bestanden erin. Ik heb laatst zelf alle updatemapjes met een datum van 2006 erachter weggegooid. Ik weet van die updates heel zeker dat ik ze niet meer hoef te verwijderen dus kan ik ze veilig weggooien. Update-mapjes met de datum van dit jaar heb ik laten staan voor "je weet maar nooit".

Het icoontje voor de update-mapjes is doorzichtig. Daarmee geeft windows aan dat het systeem-mapjes zijn. De $-tekentjes in de mapnaam zorgen ervoor dat de update-mapjes onzichtbaar als je systeembestanden setting op onzichtbaar hebt staan.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Gerry

He Han

Dank je wel voor de uitleg, ik laat ze dus gewoon staan.

Groetjes Gerry  :)
[move]Groetjes Gerry[/move]

Han

Dat kan ook, maar bij ruimtegebrek kan je altijd de al wat oudere mapjes van zeg 6 maanden geleden dus gewoon weggooien om ruimte op je harddisk vrij te maken. Er veranderd niets aan je PC als je dat doet.

Ik sluit het topic hiermee af  :slotje
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!