Computer start niet volledig op

Gestart door Format Arie, 31 augustus 2007, 11:36:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Format Arie

Heb vanmorgen probleempje gehad met geluid. 2 van de 5 boxen werkten maar. Via het betreffende programma opnieuw instellen wilde niet. Daarop besloten het program te verwijderen, en opnieuw te installeren. Dit laatste weigerde hij weer. Daarop bedacht systeemherstel te doen. Echter, na het opstarten kreeg ik alleen zwart scherm met keuze veilige modus, gewoon starten, laatst bekende juiste configuratie etc. Heb dit allemaal gedaan, maar kom telkens weer terug op het zwarte scherm. In veilige modus geeft hij overigens wel aan het systeem herstel te hebben uitgevoerd. Uiteindelijk maar besloten ghost backup het te laten oplossen. Maar ook dan na opstart, geeft hij het bewuste zwarte beeld. Weet iemand raad?

Han

Weird dat je ghost-image het probleem niet oplost. Dan zou je toch al aan een hardwareprobleem gaan denken.

Dus maar even kijken naar de hardware:
Ik zou 'm opstarten in veilige modus en daar alle betreffende software verwijderen.
Dan uitzetten en de kaart verwijderen. Kijken of ie dan wel door wil starten.
Als dat het geval is, kaart er weer inzetten en weer kijken of ie nog doorstart.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Kreeg intussen alleen zwart beeld met linksboven knipperend streepje. Dus ook geen mogelijkheid veilige modus.
Heb geluidskaart verwijderd, en opgestart, met zelfde resultaat

Format Arie

Balen dat ik niet in veilige modus kan komen, want dan kon ik in ieder geval nog 120Gb materiaal overzetten op externe schijf. :'(

Han

Kijk eens in je BIOS op je wel opstart van de juiste harddisk. Bij mij gaat ie incidenteel ook wel eens op hol en dan zie ik ook alleen dat streepje knipperen in een zwart scherm. Ik zet 'm dan echt helemaal uit en haal de stroom eraf. Dan weer opstarten en in de BIOS de opstart(boot)volgorde weer juist zetten.

Kijk eens bij het opstarten of er fouten zijn in de POST. Je weet wel je ziet bij het opstarten allemaal info voorbij schieten. Welk type harddisk en zo. Als je op "Pause" drukt op je toetsenbord dan kan je rustig lezen wat er staat.

In het uiterste geval: Je hebt toch nog een PC? Dan hang je de harddisk van deze PC toch even
als slave in de andere PC. Kan je in ieder geval de data eraf halen die je bewaren wil.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

ik heb het even helemaal gehad, en ga een pint drinken. Ik doe morgen je genoemde handelingen. Heb overigens maar 1 schijf erin zitten.

Han

Kijk in het BIOS of je harddisk gedetecteerd wordt en check de bekabeling van alles. Desnoods kabels eventjes loshalen en weer vastzetten.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Arie laat weten dat het probleem opgelost is door het nalopen van wat kabeltjes
en dat het topic dicht kan. 

Bij deze dan  :slotje
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!