SVCHost.exe proces vreet 99% systeemgeheugen

Gestart door Han, 13 mei 2007, 11:31:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Han

Bron:  Tweakers Net.
Er was dus toch iets niet helemaal tof met die update van afgelopen dinsdag.

Reparatie defecte XP-patch levert nieuwe problemen op
Gebruikers van Windows XP en Server 2003 hebben te kampen met problemen als gevolg van de updates die afgelopen dinsdag door het bedrijf zijn gepubliceerd. Na een reparatiepoging die het bedrijf donderdag publiceerde zijn de problemen nog steeds niet opgelost.

Het probleem waarmee systeembeheerders hebben te kampen wordt veroorzaakt door de automatische updatefunctionaliteit van Windows. Het proces svchost.exe verschijnt meerdere keren in de lijst met processen en zorgt voor volledige belasting van het systeem. Het is dan nagenoeg onmogelijk om de computer voor normale taken te gebruiken. In sommige gevallen treedt dit probleem alleen op als er daadwerkelijk nieuwe updates zijn, maar het komt ook voor dat het systeem altijd volledig wordt belast wanneer de automatische updates voor Windows zijn ingeschakeld. Microsoft heeft sinds donderdag een hotfix beschikbaar die het probleem zou moeten oplossen. Deze kan nu alleen nog handmatig worden geïnstalleerd, maar zal eind deze maand of begin juni automatisch worden verspreid via Windows Update.

Naast deze update zal ook versie 3.0 van de Windows Server Update Services moeten worden geïnstalleerd om het probleem volledig uit de wereld te helpen. Alleen de hotfix installeren of alleen upgraden naar WSUS versie 3.0 zal niet voldoende zijn, zo meldt Microsoft op zijn site. Deze nieuwe WSUS-client zal vanaf 22 mei worden verspreid via Windows Update, maar kan nu reeds handmatig worden gedownload en geïnstalleerd. Ondanks de maatregelen van de softwaregigant klagen gebruikers na het installeren van de hotfix en de nieuwe Windows Server Update Services dat het probleem nog steeds niet is verholpen. De enige betrouwbare oplossing voor de problemen bestaat vooralsnog uit het uitschakelen van de automatische updates.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Bij XP-Pro is zeven keer SVChost.exe als proces normaal:
- 4 voor SYSTEM
- 2 voor Netwerkservice
- 1 voor Lokale service

Bugs heeft in zijn XP-Home SVChost.exe vijf keer als proces:
- 2 voor SYSTEM
- 2 voor Netwerkservice
- 1 voor Lokale service

Hoe zie je hoevaak het bestand "svchost.exe" bij processen voorkomt:
- Druk op ctrl + alt + del om taakbeheer te starten
- klik op het tabblad processen
- Tel hoevaak svchost.exe voorkomt bij procesnaam
- Kijk ook wat het cpu verbruik erachter is. Is dat 99% dan heb je te maken met dit probleem
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Helen

Heb hier ook even gekeken, XP-Pro:

- 3 bij SYSTEM
- 1 bij Lokale service
- 2 bij Netwerk service

Achter CPU staat 00, dus dat is goed?

Bij Hans met XP-Home dezelfde gegevens als bij mij.
NON BLATERARE, SED POLIRE!

Han

Zolang er achter een svchost.exe-proces niet steeds 99% staat is het okee  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Hiero ook alles oké:

in mijn XP-Home SVChost.exe vijf keer als proces:
- 2 voor SYSTEM
- 2 voor Netwerkservice
- 1 voor Lokale service

En CPU op 00.

Josette  :goed
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Da's tiptop in orde. Ik ben benieuwd hoe het bij Arie zit....alhoewel die had alleen dat probleem na het updaten.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Ik verstop me achter de zetel als hij erna gaat kijken!  ;D
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Het wordt me te technies. Ik heb die twee updates  van afgelopen week uitgeschakeld, en wacht wel even af,want ik lees vanalles, maar zie niks specifiek over de 2 door mij genoemde updates.

Josette

Arie, dit is echt niet moeilijk, komaan kijk eens eventjes.
Jij kan dat wel!  :goed
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Er is een nieuwe patch uitgebracht voor dit probleem

Bron: www.webwereld.nl

Microsoft komt met tweede patch voor Windows Update-probleem - Woe 23 mei 2007

Microsoft heeft een tweede patch uitgebracht voor een probleem dat zich voordoet in Windows Update. Het bedrijf komt met de patch, omdat een eerdere hotfix niet bij alle gebruikers werkte.
De patch moet een aantal updateproblemen verhelpen. Zo blijkt onder andere dat Windows-systemen bij het updaten erg traag kunnen worden of zelfs vastlopen. Ook kan het gebeuren dat het CPU-gebruik voor het svchost-proces op 100 procent staat.

Microsoft heeft een advisory uitgebracht waarin meer informatie wordt gegeven over de patch.

PS) Op die info-site van microsoft is het zoals te verwachten viel erg druk!!
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!