Snelkoppeling resolutie veranderen... Welke?

Gestart door GameOverworld, 01 mei 2007, 12:05:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

GameOverworld

Hey PcNav. leden ;)

Weer een vraagje, die ik overegens nergens anders op het forum kon vinden, en waar ik ook zelf niet uit kon komen...
Ik zit thuis achter de PC die draait op Windows XP, waarop we meerdere accounts hebben. Een van mijn ouders (die zo langzamerhand een beetje slechtziend worden), en eentje van mij. Zo hebben we dus het liefst ook allebij een andere schermresolutie. Mijn ouders willen dan graag 1024x768 (anders kunnen ze het niet lezen), terwijl ik toch veel liever op 1280x1024 werk. Nu is het bij XP niet mogelijk om per account een andere resolutie in te stellen, wat dus wel de bedoeling is. ;)

Nu heb ik gelezen dat je een snelkoppeling op je bureaublad kan maken, en als je daarop klikt, dat dan de resolutie veranderd. Dit werkt waarschijnlijk in System32 lijkt me zo. Alleen mijn vraag dus: Welk bestand verandert het bureaublad in 1280x1024, en welke in 1024x768?

Alvast bedankt :D

Han

Ik heb werkelijk geen idee. Is daar echt een snelkoppeling voor?

Ik heb vroeger ook ooit dat probleem gehad en heb dat opgelost d.m.v. een piepklein programmaatje waarmee je de resolutie aan kon passen d..m.v. 1 klik.  Ik ben m'n oude cd's aan het afstruinen geweest en ik heb het teruggevonden.

Het programmaatje ziet er zo uit als je het start:


De resoluties die je kunt kiezen zijn uiteraard afgestemd op wat toen (in 1998) gebruikelijk was maar 1024*768 is nog okee, lijkt mij. Zoals je ziet is dit versie 1.0 Misschien heeft ie nog een nieuwere gemaakt?
Als ik via google zoek op "ChangeRes" dan kom ik van alles erover tegen.

Ik kan je het programmaatje wat ik hier heb mailen, als je het wilt hebben.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

GameOverworld

Als het zou kunnen, graag ;) Bedankt dat je hiervoor hebt gezocht, hopelijk vinden me ouders het ook nog goed xD

Btw, er is inmiddels ook weer een 1.4 uit, alleen ik weet niet of hier ook nog hogere resoluties opzitten, 'k zal even kijken ;)

Han

Ik stuur het programmaatje toch alvast naar het mailadres wat je hier in je profiel hebt staan.

Het bestandje heet "ChangeRes.rar" en is slechts 338 kb.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

GameOverworld

Aah bedankt! ;)
Voor de mensen die nog wat anders nodig hebben, heb ik uiteindelijk dit ook nog gevonden:
http://www.iconico.com/caliper/
Daar kan je allerlei resoluties kiezen. ;)

Slotje maar!

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!