Pagina niet beschikbaar/kruisje

Gestart door majkensilje, 07 januari 2007, 14:48:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bugs

Misschien kun je terug naar een herstelpunt van toen alles nog goed werkte?
Dan ben je wel die Barbiespelletjes kwijt, maar als je daar de zaak mee kunt verhelpen.....
Groetjes van Bugs

majkensilje

AVG...ja hij doet elke update. Daar ben ik nauwkeurig in, want je hebt zo een virus.
Extra online virusscan....ik doe geen extra virusscan...ik laat AVG de updates uitvoeren.

Toen ik het berichtje hiervoor schreef zei ik dat het ongeveer een maand was dat het die "gebreken" toonde.
Toen ik antwoorde op je vraag van die software installatie had ik gelijk zoiets van verrek die Barbie. Die heeft ze voor Sinterklaas gekregen dus dan klopt dat wel....
eerst heeft mijn man geprobeerd het te installeren, dat kon niet volgens hem want het spelletje was geschikt voor windows 95/98 en ME. Hij had het geprobeerd, maar het lukte niet.
Toen heb ik het geprobeerd, ik kreeg wel een of andere melding, welke weet ik eerlijk gezegd niet meer, maar ik heb toch doorgeklikt en uiteindelijk pakte het wel. Hij stond er dus op.

Ik heb daarstraks het spel verwijdert, en opnieuw gestart, maar er is niks verandert.

Dat ssl 2.0 bedoel ik bij internetopties-geavanceerd en dan daar aanvinken. Dat stond niet op het forum maar in problemen oplossen in "Help"

Han

Citeerwant het spelletje was geschikt voor windows 95/98 en ME
Whoops..., daar heb je het probleem. Als je dit soort oude spellen installeert dan kan XP daar behoorlijk van de rel van raken omdat er systeembestanden die essentieel zij  voor het goed werken van XP, overschreven worden door veel oudere versies van die bestanden. Tja... niet veel meer aan te doen daarna. Je weet nl nooit welke bestanden overschreven zijn. Bij sommige oude spellen gaat het goed maar wees er héél voorzichtig mee. Krijg je foutmeldingen bij installatie, kap er dan meteen mee.

Wat je nog kunt proberen is een systeemcheck vanaf de opdrachtprompt. Dat heb ik ooit gelezen op een XP-reparatiepagina. Ik heb dit zelf nooit nodig gehad en dus ook nooit gedaan.
Met behulp van de DOS-Opdracht SFC /SCANNOW kun je laten controleren of WinXP helemaal intact is. Sowieso aan te bevelen als het systeem niet doet wat jij wilt.

Gebruik de volgende stappen om XP op te starten met een opdrachtprompt:
1. Zet de computer aan.
2. Druk in het eerste scherm herhaaldelijk op F8 om de halve seconde,
    totdat het Windows-menu Geavanceerde opties verschijnt.
3. Druk op de PIJLTOETS OMLAAG totdat Alleen MS-DOS-prompt is gemarkeerd.
4. Druk op Enter en ga verder met eventuele informatieschermen die worden weergegeven.
5. Als het opdrachtpromptvenster wordt geopend, typ je: SFC /SCANNOW en druk op Enter
Er wordt dan gecontroleerd of alle essentiele systeembestanden aanwezig zijn. Volg de eventuele informatie-opdrachten. Als het klaar is start je je PC weer gewoon op zoals je dat normaal doet.



Een extra online virusscan af en toe kan veel narigheid voorkomen. Geen een virusscanner pakt alle virussen. Als je dus af en toe een online scan doet met een virusscanner van een andere fabrikant heb je meer zekerheid dat je PC schoon is en blijft.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

majkensilje

Wow dat is dan een enorm domme fout van mij geweest.

Je zegt...2. Druk in het eerste scherm herhaaldelijk op F8 om de halve seconde, .....
welk scherm is dat??
Als ik opstart het zwarte scherm met de witte letters??
Ik heb wel even wat geprobeerd maar ben hier wel onzeker over want als ik iets fout doe is mijn peeceetje natuurlijk helemaal in de war.
Ik heb 1x hetvolgende geprobeerd....: dat zwarte scherm met witte  letters...F8 gedrukt...na 1x drukken kwam ik idd op geavanceerde opties...en met de pijltoets kon ik idd langs verschillende opties...
maar ik zag geen MS-DOS.
Ben toen gestopt.

Is het ook een optie om de pc leeg te halen en opnieuw XP te installeren??
Doet ie het dan ook weer?

Oh wat een vreselijk domme fout!! heb er wel van geleerd in elk geval!

Han

Je moet de optie "Veilige modus met opdrachtprompt" hebben.
De derde van boven, op onderstaand plaatje.


Ik neem aan dat je al backups hebt van de bestanden die je zeker bewaren wilt?

De PC leeghalen en een nieuwe installatie zal inderdaad helpen.
Dan heb je je originele bestanden terug.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

majkensilje

moet ik eerst backups maken??

(naar mijn idee weer een domme vraag)

Han

Vragen stellen is nooit dom. Je vraagt het omdat je het niet weet.
Stel je geen vragen, dan leer je ook niks. Da's pas dom  ;)


Het is altijd goed om backups te hebben van je belangrijke bestanden. Of je nu gewoon werkt met je PC of een recovery uitvoert. Er kan altijd iets misgaan en meestal gebeurt dat onverwacht

Ik heb bijvoorbeeld altijd een recente backup van alles op een externe harddisk. Je weet maar nooit toch.
Het zou bijvoorbeeld heel vervelend zijn als de harddisk bij onze host crasht en ik heb geen backup van dit forum en alle vragen/antwoorden die er al instaan.
Ik moet er ook niet aan denken om m'n foto's, muziek, bewaarde email, favorieten etc kwijt te raken.....kortom recente backups vind ik noodzakelijk.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

majkensilje

Daar ben ik weer. Heeft even geduurd.
Ik heb nog niets gedaan met de tip hierboven (veilige modus enz)
Heb eerst gewacht tot mijn man thuis kwam, hij werkt  steeds 2 weken offshore, en met hem erover gehad.
Hij en ik hebben onze eigen op de computer. In zijn Windows Mail....werkt alles gewoon!
Kan alles! Pagina's openen gewoon.

En bij mij dus niet, terwijl het dezelfde computer is...

Zegt jullie je dat iets?

Han

Citaat van: majkensilje op 12 januari 2007, 21:09:07
Hij en ik hebben onze eigen op de computer.

"Onze eigen" wat? Ik neem aan dat je gebruikersprofielen bedoelt?
Wat in het ene profiel geinstalleerd is hoeft niet te werken in het andere profiel.
Bovendien....., ik heb je al uitgelegd dat dat barbiespel zeer waarschijnlijk bestanden overschreven heeft. Wat er precies overschreven is daar kom je nooit achter.
Wat jullie nog kunnen proberen is een nieuw profiel aanmaken wat nog niet verziekt is door gerommel. Misschien werkt het in dat nieuwe profiel wel weer.


Edit Bugs: Het is inmiddels 10 februari 2007.
Ik neem aan dat het probleem waarvoor dit topic geopend werd is opgelost.
Dit topic gaat dicht. Op verzoek van de topicstarter kan het door een teamlid weer geopend worden.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!