Draadloze modem

Gestart door MrCarrey, 13 augustus 2006, 16:09:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MrCarrey

Hallo allemaal. Ik hoop dat ik in de goede topic zit. Maar ik heb een vraagje. Ik heb op internet 2 2e hands draadloze modems gezien. Ik wil er 1tje aanschaffen zodat ik met mijn laptop met een 802.11g ook kan internetten. Alleen hier zit geen splitter bij. Kan ik de splitter gebruiken die ik nu ook voor mijn usb-modem gebruik ? En heb ik ook een 802.11g op mijn gewone pc nodig ? Want ik heb weinig tot geen verstand van computers en de dingen die erbij horen.

Met vriendelijke groet,

MrCarrey

Han

Je sluit je je modem aan op de adsl-splitter zodat deze connectie heeft met het internet.
Daarna is het zaak om in de PC's die zullen gaan connecten met het draadloze modem een wifi-kaart te hebben. Je laptop heeft die al, lees ik. In je PC zal je een insteekkaart met een modem moeten kopen.

Meer info over het 802.11 protocol, vind je hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/IEEE_802.11

Let vooral op deze regel op die link:
Daar er voor de 2.4Ghz band bijna geen regelgeving bestaat kan 802.11g-apparatuur soms storingen (interferentie) ondervinden van apparaten die dezelfde band gebruiken, zoals o.a. magnetrons en draadloze telefoons.

Veel meer over draadloze netwerken kan ik je niet vertellen.
Waar ze er wel alles over weten is bij ADSL-Online.
Dat is ook een Nederlandstalig forum

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

MrCarrey


Han

Ik zie dat je je vraag op adsl-online hebt gesteld en dat je er uitgebreid antwoord krijgt.
Ik sluit het topic hier dus af.  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!