Startmenu WinXP heeft een eigen wil.

Gestart door anykoen, 13 april 2004, 14:34:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

anykoen

Voordat ik mijn vraag stel heb ik eerst op deze site gezocht; als ik toch info heb gemist hoor ik het wel.

Als enige gebruiker van XP-home heb ik wat moeite met het start-menu.
In het goeie ouwe 98SE kon je heel makkelijk links sorteren, mappen maken enz. Nu moet ik kiezen uit Documents & Settings: "Eigenaar" "All users", "Default User" en nog krijg ik het niet zoals ik wil.
Als een soort vervanger gebruik ik EF-commander Free - een soort verkenner maar dan beter (vind ik) - en start vaak daaruit progs. Ook heb ik op het bureaublad mappen gemaakt met startlinks.
Toch is het makkelijker als ik het startmenu zou kunnen inrichten zoals ik dat graag wil.
Kan dat?
Hoe?

Paul
::)
Paul

Han

Hoe heb je je startmenu ingesteld, Paul.

Staat het nog steeds zo ingesteld zoals net na installatie of heb je bij de eigenschappen van je startmenu gekozen voor de klassieke weergave?

Hieronder zie je hoe je de klassieke weergave instelt.
 


Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

anykoen

Het zal wel erg conservatief zijn, maar ik heb gekozen voor de klassieke weergave.
De meeste dingen heb ik naar mijn hand weten te zetten, maar uit dat Startmenu kom ik niet uit.

Paul
Paul

Han

Nee hoor niks conservatief. Ik heb 'm zelf ook klassiek staan. Ik hoef dat "teletubbie gedoe" van WinXP niet zo  ;)

Maar om op je vraag terug te komen... Ik ben hier ook de enige gebruiker en ik heb een startmenu wat veel lijkt op die van vroeger in Win98. Mapjes heb ik ook aangemaakt. Die maak ik aan in het startmenu in de verkenner (Documents and settings.)
Daarna sleep ik in het startmenu de items naar de map waarin ik ze wil hebben.

Zo ziet mijn startmenu eruit :

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

anykoen

Hallo Han,

dat is nou precies de vinger op de zere plek.
(Au!)  ;)
Zo'n menu heb ik ook gemaakt, maar ik kan niet alle progs vinden. Als ik via Start, (menu met als opschrift "Eigenaar") naar "alle progs" ga, dan zie ik namen van progs staan die ik niet wil of die ik in een bepaalde map wil hebben.

Maar in "Doc's & Settings" kan ik de bewuste progs niet vinden.
Ik heb gezocht in "All users", "Default User" en in  "Eigenaar". Zijn er nog andere (verstop-)plekjes?
In een andere directory?

Paul

 :uhhh
Paul

Han

Sommige items zie je idd niet. Waarom niet, is mij ook een raadsel. Mijn ervaring is dat je als je een item niet ziet in documents and settings dat je 'm dan wel ziet in het startmenu, en ook andersom.
Ik had onder win98 altijd een map systeembeheer met daarin snelkoppelingen naar systeembeheer proggies. WinXP is eigenwijs met die mapnaam "systeembeheer". Als je die map aanmaakt dan verdwijnen de snelkoppelingen die je erin zet in niemandsland. Ik heb dus nu een map met de naam "onderhoud" en dat gaat wel goed. Het zelfde gebeurde met m'n spelletjes-map die vroeger "Games" heette en nu "ontspanning"  :-X

In "documents and settings" bewerk ik alléén het startmenu in het profiel "Han". Als je met de andere profielen gaat rommelen dan gaat het mis als je ooit nog een 2e gebruiker aan gaat maken. Bovendien is de hoofdgebruiker van de PC ook administrator (alle rechten) dus die heeft ook alle koppelingen die in "default user" en "all user"staan.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

anykoen

Hallo Han,
bedankt ome Bill  >:(

de strekking van het verhaal is duidelijk; door XP om de tuin te leiden met andere namen kan ik toch vrij aardig mijn zin krijgen.
Bedankt, Han, ik denk dat ik er zo wel uit kom; wat mij betreft kan dit item op slot.

Iets anders; bij dit soort klussen waardeer ik extra EF Commander Free (http://www.efsoftware.com/). Dat progje verdient echt de nodige aandacht; het kan zoveel meer dan Verkenner. Een aanrader! :yessss


Paul
Paul

Han

Okidokie...., topic closed  ;)

Ik zal dat EF commander eens bekijken  :)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!