Foutmelding svchost.exe

Gestart door demir, 06 december 2003, 20:29:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

demir

Ik heb win2000 als besturingssyteem op mijn pc staan. En elke keer als ik 'm opstart komt hij met een foutmelding :

svchost.exe


Nadat deze melding komt zijn veel programmas niet meer functioneel. Bijv. mediaplayer, etc. met een melding dat er niet voldoende geheugen is ( ik heb de visual memory bekeken, maar dat is in orde)
De capaciteti van de Ram Geheugen is 128 mb.

Edit Zandman: heb de topic titel wat verduidelijkt alleen virus zegt niet zo veel

bjo

Het bestand SVCHOST.EXE is een vast onderdeel van het Windows-besturingssysteem en zorgt onder andere voor een koppeling tussen dll-bestanden en het Windows-register. Het programma start verder een aantal services op die nodig zijn om Windows  goed te laten functioneren. Voor de meeste services die worden opgestart, wordt SVCHOST zelf ook gestart. Om die reden komt het programma meerdere keren voor in het scherm van Taakbeheer. Overigens kan de toepassing niet afgesloten worden.

Als u precies wilt weten welke programma's en services er door SVCHOST zijn geladen, dan kunt u met het volgende commando op de dos-prompt verdere gegevens vinden:

TASKLIST /SVC
[move]there is no power like xp power[/move]

demir

het laat sommige programmas niet werken (mplayer en office). sommige sites op internet laat ie niet compleet zien.
windows 2000  2 keer geformatteerd en overnieuw geinstalleerd te hebben, blijft die foutmelding komen.
wat te doen?????

bjo

zoals je het beschrijft kunnen we er weinig van zeggen welke fout melding(en) krijg je ?
[move]there is no power like xp power[/move]

computernerd

svgost.exe is een pogramma dat de netwerktoegang regelt.
er zit dus een netwerkkaart in en waarschijnlijk is een 2e computer gekoppeld geweest om een "netwerk" aan te leggen.
ga na of er bij netwerken ( in configuratiescherm ) een extra tcp staat.
zo ja deze verwijderen (kies help netwerken)
mvg wim



Edit Han : Het is inmiddels 18 Febr 2004. Ik neem aan dat het probleem waarvoor dit topic geopend werd allang opgelost is. Dit topic gaat dicht. Op verzoek van de topicstarter kan het door een teamlid weer geopend worden.