Nieuwe Mediaplayer 9 beschikbaar

Gestart door Han, 08 januari 2003, 03:30:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Han

Heeft iemand 'm al geprobeerd? Ik ben er wat huiverig voor, als ik zie wat je er allemaal mee kunt doen. Ben bang dat je een hoop bagger installeert die je toch nooit zal gebruiken.
Mijn Mediaplayer 8 draait hier als een zonnetje, dus waarom upgraden.
Wat denken jullie ervan?


Bron : www.webwereld.nl

Nieuwe Windows Media Player beschikbaar
Dinsdag, 7 januari 2003 - Microsoft zal dinsdagavond (Nederlandse tijd) de definitieve versie van Windows Media Player 9 online aanbieden. Eén van de nieuwtjes is het licentiebeleid.  

Nieuw in Windows Media Player 9 is onder meer de Smart Jukebox, een soort mediatheek waarin tienduizend audio- of videobestanden kunnen worden bewaard. Bovendien kunnen gebruikers met het programma sneller een abonnement nemen op muziek- en filmdiensten zoals CinemaNow, Pressplay en FullAudio.

De mediaspeler kan muziekbestanden inpakken als WMA 9-bestanden die tot 20 procent kleiner zijn dan vorige WMA-bestanden.

Voor professionele gebruikers heeft Microsoft het licentiebeleid vernieuwd voor het (de)coderen van digitale geluids- en videobestanden. Wie een licentie heeft, kan audio- en video-bestanden omzetten naar WMA 9- en WMV 9-formaat om die vervolgens af te spelen op losse hardware en andere besturingssystemen (anders dan Windows).

Softwareontwikkelaars kunnen hiermee ook een soort mediaspeler maken waarmee video- en audio-bestanden kunnen worden afgespeeld op computers die bijvoorbeeld op Linux draaien.

Daarmee volgt Microsoft een beetje het voorbeeld van concurrent RealNetworks. Die openbaarde onlangs een deel van de zogenaamde Helix DNA Client. Dit is de open source-versie van 'de motor' die ook in de commerciële RealOne speler zit van het bedrijf. Deze code kan door ontwikkelaars worden gebruikt in diverse apparaten, zoals mobiele telefoons, opzetkastjes en computers.

De Windows Media Player 9 is dinsdag vanaf 21.00 uur te downloaden vanaf www.microsoft.com.
Hij wordt op het moment nog niet aangeboden via Windows-update
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Martijn

ik ben er ook wat huiverig voor, als ik dit lees en ook wat in diverse tijdschriften staat doet mij tot de conclusie komen dat ik fijn bij versie 8 blijf, ik heb geen in een mediaplayer die mij gaat vertellen wat ik wel en niet mag doen
Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest

Doy

Volgens mij is die nieuwe MP ook een remote-control van Bill Gates!!

Han

Dat gevoel had ik er ook over. Als ik dat zo allemaal lees gaan er "alarmbelletjes bij me rinkelen" en tijd heeft geleerd dat ik een rund ben als ik die belletjes negeer. dat gaat er geheid wat mis. Dus ook in deze luister ik brtaaf naar mezelf en blijf ik ook bij versie 8  :)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Cees †

Ben er zeker van dat ik het met bovenstaande eens ben.
Wat niet mocht van de rechter in De US met XP probeert microsmart het nu via een Mediaspeler.
MP 8 doet 't goed.
Blijf van 9 af tot dat alle rotzooi eruit is geprocedeerd.
 ;) ;) ;)

Cees de Leeuw

Han

Dat lijk me een strak plan, Cees.  :)
In al die nieuwe dingen zullen trouwens ook wel weer de nodige beveiligingslekjes zitten  ::)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Gert

Windows 98 gebruikers hebben pech, vanaf Win 98SE  :-\
Locatie: +21.3 NAP

bjo

ik heb het er al een maandje of twee opstaan en het werkt perfeckt moet ik zeggen heb nog nergens last van gehad  :)
[move]there is no power like xp power[/move]

Han

Hoe kan dat nou Bertus? Deze versie is pas 9 januari uitgekomen?
Heb je een beta-versie draaien dan?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

bjo

de beta heb ik eerst ook gehad en mee gedraaid had ik ook geen problemen mee
[move]there is no power like xp power[/move]

Gert

Locatie: +21.3 NAP