flash op je site zetten

Gestart door Martijn, 23 januari 2003, 19:02:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Martijn

Onder verwijzing naar dit topic.

Mijn vraag hoe kan in zo'n *.bestand op de site zetten met frontpage, ik loop al een tijdje te rommelen maar kom er niet uit.

Ik heb al geprobeerd dit als bestand in te voegen maar dan komt alleen het achtergrond kleurtje te staan, niet de tekst, als ik met de rechtermuis op het "plaatje" klik komt er o.a. te staan, movie not loaded  :-X
Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest

bjo

heb je wel een flash player martijn ?
[move]there is no power like xp power[/move]

Martijn

Daarmee bedoel je dat ding van macromedia enzo, denk het wel, want op andere sites kan ik gewoon *.swf files bekijken
Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest

Han

Geen idee hoe je dat met frontpage doet Martijn. Ik maak m'n pagina's met frontpage en doe dan het flash-dingie erin met kladblok. Ik doe dat vaak met aparte dingetjes die ik in mijn frontpage site erbij wil hebben.

Kies in Flax de optie "save for web" als je een animatie gemaakt hebt die je bevalt. Dan bewaart ie je swf-bestand én een html-bestand op de plaats, waar je het opslaat.
Van het html-bestand kan je de bron bekijken. Daar kan je zien wat je met kladblok in je homepage moet plakken. Da's dit stukje ervan

<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#3,0,0,0" width="392" height="102">
   <param name="SRC" value="NAAM VAN JOU SWF.swf"><param name=bgcolor value="#D9D9D9">
   <embed src="doen.swf" pluginspage="http://www.macromedia.com/shockwave/download/" type="application/x-shockwave-flash" width="392" height="102" bgcolor="#D9D9D9" >
   </embed>
  </object>
 


Kijk hier maar eens in de bron van de pagina.

En nou ga ik echt patatten halen  ::)   ;D
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Martijn

ok, ik ben eruit

1: je maakt een flash file
2: dan inderdaad zoals Han zei: Publish for web
3: dan in FP naar invoegen - bestand en dan het html bestand pakken wat FlaX heeft aangemaakt.
4: pagina opslaan.
5: dan in je FTP programma niet alleen het eerder ingevoegde html bestand pakken, maar ook de *.swf file met dezelfde naam, uploaden naar je website
6: vergeet de pagina waar het geheel opstaat ook niet te verversen
7; het resultaaat beetje zwaar om te laden, maar het is slechts gerommel  ;)
Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest

Han

Helemaal toppie zo martijn.

Als je in het html bestand hier <title>Nieuwe pagina 1</title>
i.p.v. "nieuwe pagina" nou nog neerzet "Martijn's test" of iets dergelijks dan zie je dat onderin de startbalk staan, als je die pagina geopend hebt.  :)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Martijn

En weer een goeie tip, ik was van plan morgen wat te gaan rommelen met frontpage, ga ik dan eens uit proberen.

Dus ik zet er maar een slotje op want we zijn er wel zo'n beetje uit zo :gert
Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest

Han

Nog heeeeeel even open.  ;)

Als je een swf gemaakt hebt en je hebt 'm bekeken dan staat dat swf-bestand bestand in de cache van je browser.
Stel je denkt ik verander het swf-bestand nog iets. Je slaat hem op onder dezelfde naam en upload dat bestandje. Vergeet dan niet even je browsercache te legen. Doe je dat niet, dan blijf je namelijk het oude swf-bestand zien.

Kee weer dicht  :ssssst
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Martijn

gooi ik hem nog weer even open, je browser cache legen, hoe doe je dat ?
Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest

Zandman

Dit doe je door het legen van je temp internet files martijn
via je internet explorer scherm-extra-internetopties- temp internetfiles bestanden verwijderen.
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Martijn

aha, de browser cache is dus gewoon computer taal voor de temp files, als ik dat had geweten, had ik het niet gevraagd, en dan gaat ie nu echt op slot
Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest