webpagina-copie als plaatje in mail zetten

Gestart door vladyriny, 08 januari 2006, 15:20:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vladyriny

Gegroet  :shades

Ik heb een vraag hoe je een webpagina-copie als plaatje in je mail kan zetten..
Kan iemand dit mij berichten op dit forum? Hartelijk dank!  :goed

Groetjes Vladyriny  :cool




Edit Han : Fratsen verwijderd. Wil je je houden aan de normaal gangbare manier van posten.
Lees even dit topic Hoe post ik een bericht op PCN-Forum? en dan met name dit gedeelte.

Han

Je kunt nooit een hele webpagina in 1 plaatje krijgen.

Wat je wel kan doen via internet explorer is :
* Bestand - verzenden - pagina per email
* Bestand - Opslaan als  - de webpagina opslaan op harddisk (als hij niet beveiligd is)
  het resultaat inzippen en die zip per mail versturen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

paul76

Een alternatief is (vooral handig bij veel frames of plaatjes): als de webpagina op je beeldscherm past (dus zonder dat je hoeft te scrollen) kun je een screendump maken met ctrl-printscreen en dit pasten in je email. Als je moet scrollen werkt dat niet meer maar zou je wel meerdere screendumps kunnen maken. Nadeel is dat dan je mail al snel aan de grote kant wordt.

Han

Je kan er dan een jpg van maken, maar welke website past er nog op 1 scherm. Zoveel zijn dat er niet.

Google past  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

paul76

Klopt maar toch gebruik ik deze manier regelmatig. Als ik een pagina opsla op de manier zoals jij zegt krijg ik in de gesavete (schrijf je dat zo?) file vaak niet de info uit alle frames en/of van alle plaatjes op de pagina. De pagina ziet er daardoor ineens heel anders uit. Met een screendump is het "what you see is what you get".

Han

Dat is waar maar zoals ik al eerder zei zijn er maar héél weinig pagina's die in zo'n screendump passen.

Laten we maar even wachten met het verder beantwoorden van deze vraag, tot de topicstarter zich weer laat zien.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

paul76

Goed idee :goed

Ik denk toch niet dat wij het hierover echt eens gaan worden  ;D

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Bugs

En aangezien de topicstarter sinds de dag dat hij lid is geworden van PCN en dus ook sinds de dag van zijn eerste en enige berichtje zich niet meer heeft laten zien lijkt mij het een goed idee om dit onderwerp af te sluiten.
Bij deze dus:



Mocht de topicstarter dit onderwerp weer open willen hebben dan is een berichtje naar één van de teamleden voldoende.
Groetjes van Bugs