foto bij e-mail

Gestart door Ad, 17 februari 2004, 17:13:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ad

Wat is de beste manier om een foto te verzenden bij een e-mail,
ik bedoel dan eigenlijk moet ik hem verkleinen of zo, en hoe doe je dat

Zandman

Ligt er aan hoe groot de oorspronkelijke foto is ad
Het beste is idd om ze met versturen ook redelijk klein te houden zo ongeveer 100kb
Dit kan je doen met een programma als paintshop pro of photoshop.

Je kan dan bijvoorbeeld de foto resizen tot 50 % en hem dan weer ergens opslaan op je harde schijf
Denk er wel aan dat je hem hernoemt anders wordt de orginele foto overschreven.
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Martijn

Als je XP draait is het downloaden van een van de powertoys ook een optie dan kun je zonder fotobewerkingsprogramma's je foto's verkleinen en XP hernoemt de foto automatisch.

Het enige wat je hoeft te doen is een rechtermuisklik op de foto, dan resize picture aan klikken en dan het nieuwe gewenste formaat en klaar is kees (of Ad in dit geval)

Meer info en downloads vind je op deze site.

Het bestandje wat nodig is om te downloaden staat rechts op de site en heeft dit als beschrijving:

ImageResizer.exe
521 KB file
2 min @ 28.8 Kbps

Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

Goh Han wat goed van jou dat je dat nog weet!!!!. Het probleem was echter toen anders als nu want ik heb PSP er niet meer op staan. En dat komt omdat ik het te moeilijk vondt (jammer van het geld) want het was niet bepaald een goedkoop prog. Als ik er iemand mee blij kan maken......... graag. Nu heb ik Photoshop en die vind ik wel wat gebruiksvriendelijker. Echter ik had niet in de gaten dat het verkleinen van de foto ook daadwerkelijk de KB,s dan meteen terug bracht, stom misschien?
Mijn vraag is hiermee wel beantwoord.
groetjes,
Ad

Han

Okidokie, dan kan ie op OK  :)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!