outlook express 5 naar 6 ??

Gestart door Ad, 26 november 2003, 22:50:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ad

Ik heb het natuurlijk wel gelezen dat versie ik een backup van 5 niet kan importeren in versie 6 maar wat kan dan wel. Ik heb die gehele map op een cd gebrand maar ik wil hem nu ook gaan gebruiken natuurlijk, is er dan helemaal geen mogelijkheid??
Als ik b.v. al mijn belangrijke mailtjes die er nog stonden van mijn oude naar mijn nieuwe verzend via internet gaat waarschijnlijk wel ??  maar dat lijkt me nogal omslachtig omdat het er nogal wat zijn, zie je

Han

Tja, dat had je van tevoren kunnen weten dat dit problemen zou gaan geven. In onze special staat daarom al een waarschuwing voor dat probleem :-X
CiteerLet Op !!
Het maakt bij het backuppen en terugzetten van de backup uit, welke versie van Outlook Express je gebruikt.
Een backup van de outlook-map van Outlook Express 5.0 zal alleen werken als je die weer terugkopieert in versie 5.0 van Outlook Express. Dat geld ook voor versie 6.0.
Een backup van de Outlook Express map uit versie 5.0, zal niet werken in versie 6.0 !!

Je kan met de backup van versie 5 niets, als je nu versie 6 draait.
Alles wat je aan andere dingen kan verzinnen is dan prima maar is omslachtiger dan het had kunnen zijn.

Je kunt de DBX-Extractor gebruiken om mailtjes terug te halen. Dan naar jezelf sturen en weer opslaan in Outlook.
Hieronder even een stukje over de DBX-Extractor, gekopieerd uit een ander topic :

Als je de DBX-bestanden nog hebt, dan kan je die uitlezen met het piepkleine en gratis proggie "DBX-extractor".
Hier staat de directe link om dat 17kb grote proggie te downloaden.
Hoe het proggie werkt wijst eigenlijk vanzelf. Resultaat is dat je van alle mailtjes die in het dbx bestand aanwezig zijn een eml bestandje maakt met dit proggie. Dubbelklik je op zo'n eml-bestandje in de verkenner, dan opent het betreffende mailtje weer in outlook express en kan je het weer bewaren als je dat wil. Zo kan je al je belangrijke mailtjes weer terugkrijgen  ;)

PS) Het zou kunnen dat deze versie van "DBX-extractor" het bij jou niet doet. Dat komt omdat er een VB6.0-runtime bestand voor nodig is om het te laten werken. Dat bestand is op de meeste computers al aanwezig. Mocht ie het niet doen geef dat hier dan even aan, dan mail ik je even een zip-bestandje waar dat runtime bestandje bij zit. Dat zip bestandje is dan 991kb groot. Kan dat via hotmail?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

Er is geen ramp gebeurd hoor Han maar ik vroeg het me af waarom het niet kan, ik heb mijn oude pc nog hier staan en hij is niet stuk dus ik kan ten alle tijden in die mail kijken maar het is gewoon makkelijker als het in een en hetzelfde O.E zou staan. En dus was mijn idee om ze van de oude naar de nieuwe te sturen via de router-chello naar de nieuwe pc maar dat kan dus blijkbaar niet.

Han

Ohhh, dan is de oplossing simpel.
Upgrade je outlook 5 op de oude PC naar versie 6 en maak daar een backup van. Zet die Outlook 6 backup terug op je nieuwe PC en je bent klaar.  :)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

Kij  Makkelijk.
Jij hebt makkelijk praten maar
Waar haal ik de upgrade   :-\ bij Microsoft waarschijnlijk? ik ga meteen kijken.

Han

Yep via windows update. Je update dan naar InternetExplorer 6 en daarbij krijg je dan ook Outlook Express 6.  :)

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

Alles van O.E. staat weer op zijn plek, dus wat mij betreft mag dit op slot
bedankt

bjo

[move]there is no power like xp power[/move]