Mail terugzetten

Gestart door anykoen, 10 mei 2003, 21:57:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

anykoen

Zo te zien is de verhuizing naar de nieuwe provider gelukt; gefeliciteerd.
Nu durf ik ook weer een vraag te stellen. :)
Ik had wat problemen met mail en heb daarom via Software - MS Internet expl. laten repareren. De storingkjes zijn wel weg maar mijn oude mail ook.
Ik heb wel een backup, maar het lukt me niet om die terug te zetten. Wel heb ik plotseling een engelstalige versie; op zich geen probleem, maar wel vreemd.
File - import - messages - select program - browse. Als ik naar de map toe ga (mijn documenten - berichten) kan die niet worden geopend omdat een ander programma het al gebruikt.
Maar als ik ui tOutlook ga, kan ik niet meer importeren. De oplossing zal wel simpel zijn, maar ik weet het even niet.

Paul
 ???
Paul

bjo

hoi anykoen  lees even special hier staat hoe je een backup maakt maar ook hoe die moet terug zetten
[move]there is no power like xp power[/move]

anykoen

Hoi BJO, de special heb ik gelezen; het was een andere weg dan ik had gevonden. Alleen, het gaat over iaf-bestanden en ik heb dbx-bestanden. Volgens mij heeft Outlook dat zelf verzonnen.
Outlook voor de gek houden lukt niet; ik heb de extebsies dbx veranderd in iaf, maar daar trapt ie niet in.
En nu? :'(
Paul

Zandman

De dbx bestanden waar je het over hebt dat zijn je postvakken in outlook met je berichten erin .
De iaf bestanden zijn je accounts .
Je kan via outlook aangeven dat je berichten wilt importeren
Maar dan moet je eerst wel die extensie van die mappen weer veranderen anders gaat het niet lukken
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Han

Het terugzetten van je DBX backups lukt alleen als je terugzet naar dezelfde versie als waar je vanaf gebackupped hebt.

Dat jij naar het herstellen van IE ineens een engelse versie hebt is vreemd, tenzij je een engels besturingssysteem op je PC hebt of ooit een engelse versie geinstalleerd hebt gehad voor de versie die je probeerde te hertsellen.

Installeer gewoon nog een keer de versie die je had draaien en dan moet je zonder problemen de dbx-bestanden terug kunnen zetten.

*.wab = backup adresboek
*.iaf    = backup van een account in outlook express
*.dbx  = mailbestand in outlook express

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

anykoen

Zo, ik ben er weer. Op maandag- en dinsdagavond heb ik nooit tijd want dan repeteer ik met twee verschillende bands; een bigband en een hobby/cover band. Je moet toch wat doen met je verslaving?
Zandman, ik heb beide extensies geprobeerd; ik heb namelijk de originele bestanden gecopiëerd naar een andere directory en daar de extensies veranderd. IE trapt er niet in.

Ja, Han, dat is moeilijk. In de map Mijn documenten/Berichten staan alle bestanden op vandaag, Wanneer ik IE6 heb geïnstalleerd weet ik niet meer.
Omdat ik soms de melding krijg dat "Program.exe" niet is te vinden heb ik Software/IE/repareren gedraaid. Sinds ik die truc van jullie heb geleerd, heb ik dat al een paar keer gedaan en zonder iets kwijt te raken. Wel wisselt de taal van engels naar nederlands en weer terug (of niet), maar dat valt mij nauwelijks op omdat ik weinig moeite heb met het lezen van engels.
Het lijkt er op dat ik moet berusten in dit verlies (het ruimt wel lekker op) en niet moet treuren. Of heeft iemand nog een geniaal idee?

Paul
 :zwaaien
Paul

Han

Hmmm, je foutmelding dat program.exe niet gevonden kan worden zit me niet lekker. Dat krijg je na het onvolledig verwijderen van het sircam virus.

Doe ff een online virusscan bij Housecall (hier staat info) en draai daarna toch ook even het sircam verwijder tooltje wat je op deze site van symantec kunt downloaden. Het tooltje staat halverwege de linkse kolom op die pagina.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

anykoen

Na een half uurtje jagen op virusjes en wormpjes heeft niemand wat gevonden. Housecall gaf niet thuis, Peter Norton vond niets; helemaal schoon.
Ik zal moeten berusten in het verlies van alle proza van de afgelopen tijd. De meest belangrijke berichten print ik altijd, juist omdat ik bang ben voor vreemde kuren van Windows.
Hardstikke bedankt voor alle ideeën; ik heb in ieder geval wel weer hete nodige geleerd.

Paul
 ;)
Paul

Han

Gelukkig dat het geen virus is  :)

Als je de DBX-bestanden nog hebt, dan kan je die uitlezen met het piepkleine en gratis proggie "DBX-extractor".

Hier staat de directe link om dat 17kb grote proggie te downloaden.
Hoe het proggie werkt wijst eigenlijk vanzelf. Resultaat is dat je van alle mailtjes die in het dbx bestand aanwezig zijn een eml bestandje maakt met dit proggie. Dubbelklik je op zo'n eml-bestandje in de verkenner, dan opent het betreffende mailtje weer in outlook express en kan je het weer bewaren als je dat wil. Zo kan je al je belangrijke mailtjes weer terugkrijgen  ;)

PS) Het zou kunnen dat deze versie van "DBX-extractor" het bij jou niet doet. Dat komt omdat er een VB6.0-runtime bestand voor nodig is om het te laten werken. Dat bestand is op de meeste computers al aanwezig. Mocht ie het niet doen geef dat hier dan even aan, dan mail ik je even een zip-bestandje waar dat runtime bestandje bij zit. Dat zip bestandje is dan 991kb groot. Kan dat via hotmail?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

anykoen

Hallo Han,

na je laatste bericht dreigde ik enthousiast te worden over DBextract maar dacht, laat ik het eerst proberen.
Ik denk dat het werkt, want in één map zijn de bestanden teruggezet naar *.eml, maar uit de andere mappen doet ie maar alsof. Hij geeft dat bestanden worden teruggezet, geeft het aantal, maar in de doelmap staat niets. De grootte van het dbx-bestand geeft aan dat er wat moet zijn. Bij openen in Word is er ook een heleboel (onzin-) tekst.
Ligt het aan mij, begrijp ik de pc niet of begrijpt de pc mij niet? Is het tijd voor een psycho- of een pcpeut?

Paul

 :gek
Paul

Han

Je kunt een dbx bestand of een eml bestand niet met Word lezen, Paul. Dan zie je inderdaad allemaal vreemde tekens.
de bestanden zijn voor Outlook Express en zijn ook alleen daarin te lezen.

Je werkt met "DBX-extractor" per DBX bestand. Extract je een DBX-bestand dan zie je in de doelmap de eml-bestanden die daarin staan. Dubbelklikken op een eml-bestand en die opent dan in Outlook Express.  Als je alle EML bestandjes gehad hebt en bewaard hebt wat je bewaren wilt, dan gooi je die doelmap waarin de ge-extracte eml-bestanden stonden leeg en doe je het volgende DBX-bestand.

Zie je in de doelmap geen EML-bestanden zeg dat dan even, dan mail ik je de versie die ik hier heb en waar ik het al eerder over had  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

anykoen

Ja, ik weet dat een dbx-bestand niet in Word te lezen is, maar het is wel een controle of er überhaupt iets in staat. Ik heb een aantal mappen gemaakt, voor elke map in Hotmail en in Planet; alleen verzonden mail uit Planet is gelukt, voor de rest blijft de doelmap leeg.
Ik zou graag jouw versie willen proberen. Hotmail heb ik voor de "wisselende contacten" en die doet inderdaad moeilijk over de omvang van een bestand.

Paul
Paul

Han

Proggie is verstuurd. Je gewone mailadres heb ik even verwijderd uit het berichtje hierboven. We willen het spammers niet makkelijk maken hé  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

anykoen

Han,

bedankt voor alle moeite; een deel van de mail heb ik kunnen redden en dat is meer dan ik had verwacht.
Het onderwerp moet hiermee maar worden afgesloten; ik heb er wel een leuk progje bij.

Paul
:yessss
Paul

anykoen

Program.exe

Zoekend op internet ontdekte ik dat mensen in de hele wereld het probleem tegenkomen dat  "Program.exe" niet is te vinden. Gelukkig stond er ook een antwoord bij:
Wanneer Windows niet weet met welk programma een bestand moet worden geopend, komt de standaard opmerking dat "Program.exe" niet is te vinden. (Windows legt dus de schuld bij de argeloze pc-gebruiker, in plaats van nederig te erkennen dat ie het niet weet.)
De oplossing is via de Verkenner via Tools naar de Folder Options (sorry, ik heb een engelstalige versie) te gaan en in het tab File Types aan Windows te vertellen met welk programma het bewuste bestand kan worden geopend.

Paul


Paul

Han

Tja da's niks ongewoons Paul.
Als de IP-configuratie van een PC van slag is of als de PC geen IP nummer krijgt van een DHCP server (en dat wel zou moeten krijgen) dan zet ie er een IP nummer neer 196.X.X.X of 195.X.X.X
Je kan er niks mee met die IP nummers maar windows vind het dan wel best. Als er maar eentje staat.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!