e-mailen in het buitenland

Gestart door Ad, 21 april 2003, 21:35:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ad

Ik ben voor een paar dagen op vakantie geweest naar het buiten land, alles was er goed behalve het e-mailen. en niemand in het hotel die me kon zeggen wat nou precies de oorzaak was.
Het begon omdat ik een bericht naar het thuisfront wilde sturen, dat we goed waren aangekomen. Ik heb gewoon O.E. gestart en een bericht verstuurdt maar zodra ik op verzenden klikte kreeg ik de foutmelding dat ie geen verbinding kon maken. Een van de Nederlanders van het personeel wilde het wel even voor me versturen via zijn hotmail adres maar ja daar had ik niets aan want ik heb geen hotmailadres. wie weet hier een oplossing voor.
Of doe ik het zelf niet goed?

Han

Tja daar valt zo niets over te zeggen Ad.
Ik denk dat zij outlook express niet geconfigureerd gehad hebben daar. Als er in OE geen uitgaande mailserver ingesteld staat dan krijg je dat soort foutmeldingen.

Het is in zo'n geval gemakkelijker om van te voren thuis een gratis webmailmail-account aan te vragen. Dat kan bijvoorbeeld bij www.yahoo.com. Dat soort mailadressen werkt via webmail. Je surft naar de site via internet en met je inlognaam en password kom je bij je mail en kan je ook mail versturen. In zo'n geval heb je niets van doen met de lokale instellingen van de computer én blijft de mail die je verstuurd ook privé. Verstuur je via Outlook Express dan komt er immers een kopie van dat mailtje in "verzonden Items" en da's natuurlijk niks.

Als je thuis je gratis mailaccount aanmaakt bij yahoo.com dan kan je in het online adresboek wat in dat mailaccount zit ook contactpersonen aanmaken. Dan hoef je hun mailadressen niet op een briefje te schrijven.

Zo'n webmail-account kan je vanaf elke computer benaderen die een internetverbinding heeft.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

En dat lukt ook met Chello? Han
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nog niet helemaal snap, maar is dat dan eigenlijk hetzelfde als een hotmail adres? Iemand vertelde me daar als je een maand ofzo niet bent wezen kijken op hotmail dan ben je alles weer kwijt en moet je weer van voor af aan beginnen, dat is ook niet de bedoeling.

Martijn

De meeste providers bieden ook de mogelijkheid om email via hun website als webmail op te halen
Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest

Han

Yep, chello heeft ook webmail, dus dat kan natuurlijk ook.
Surf naar www.chello.nl en klik op "webmail" in de oranje balk en je komt hier.

Als je je wachtwoord en inlognaam invult bij webmail, dan krijg je soms de vraag of Windows het wachtwoord op moet slaan. Doe dat nooit!!!
Doe je dat wel, dan kan een ander bij je mail als die na jou van die computer gebruik maakt.

Je kunt ook gebruik maken van chello-webmail als je om de een of andere reden via Outlook Express je mail niet op kunt halen  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

De regeltjes van hotmail worden steeds absurder.
Vandaar dat ik je www.yahoo.com aanraadde als je een gratis webmail accountje wilt.
Yahoo doet nog niet zo klant-onvriendelijk  :)
Yahoo heeft ook een prima werkend spam-filter op hun mailboxen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

Het ging op dat moment niet zozeer om het ophalen van e-mail (want we waren op vakantie) maar gewoon even een aardigheidje om even te laten weten hoe de reis was gegaan en zo, dus alleen versturen was op dat moment aan de orde . Ik heb ook niet geprobeerdt om mijn eigen post daar te openen. wel heb ik toen het niet lukte het postvak uit geleegd want daar stond mijn niet versturde bericht natuurlijk nog en dat vond ik minder.

Han

Via chello webmail kan je je chello mail lezen en ook mail versturen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

Dank je Han,
Ik heb het meteen even geprobeerdt of ik het wel goed deed in mezelf even een mailtje gestuurdt, dat moet toch kunnen maar ik heb nog niets ontvangen, maar meteen komt het al binnen...... en ja hoor het is ook nog gelukt. Nou nog onthouden voor de volgende vakantie dan kan er niets meer fout gaan.
nogmaals bedankt Han.

Han

Dat gaat helemaal goedkomen hoor Ad, op je volgende vakantie.  ;)
www.chello.nl is een makkelijk adres om te onthouden.

Vergeet niet even je adresboek bij chello van een aantal mailadressen te voorzien. Dat kan bij de meeste webmailaccounts omdat daarin ook een adresboek aanwezig is.

Je vraagje is opgelost, dus ik sluit het topic af  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!