Error 403

Gestart door Onliner, 09 maart 2004, 20:28:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Onliner

Mijn zoon heeft hier zijn computer neer gezet.
Ik dacht ga der even mee op internet.
Start deze een krijg meteen een error 403.
Hoe krijg ik die vervelende homesite Fastware webdesign met die 403 weg.
Het is vervelend, want als het internet opstart denk je dat deze vast zit.

Han

Welk besturingssysteem staat er op die PC?

Begrijp ik je goed dat die PC wel opstart maar een foutmelding geeft zodra je het internet opgaat?

Wat is "Fastware webdesign"? Is dat de pagina die ingesteld staat als startpagina?
Error 403 betekent dat je geen toegang hebt tot de internetpagina die je opvraagt.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Onliner

Er zit Windows XP op

Die pagina waar mee die op start is een onbekende  site van webdesigns.

Terwijl er een zoekpagina op opstart staat, die  hij gewoon
niet pakt.


Han

Misschien dan toch een "gevalletje spyware"?
Scan ff met AdAware. (AdAware6.0)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Onliner

Han heb spybot,   adware en nu heb ik virus scan aan staan en er staat al  wat op bloodhound.packed Weet niet of het een virus is maar moet hem wel in de Qaurantine zetten.
Hoop dat dat het is.???? :-X

Han

Da's idd een virus ..., en geen lieverdje ook  ::)
Heeft ie een recent geupdate virusscanner? kijk hier maar even.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Onliner

Ja Han had hem geupdate voor dat ik de scan aanzette.
Heb hem gewoon in quarantine gezet en dat ging, nu heb ik adware weer aan staan ,omdat IE  toch weer opstarten met de site van  fastware.nl   met error 403.


Han

Virusdefinities van 19 januari hadden dit virus al onschadelijk moeten maken.
Is die virusscanner wel in orde? D'r zijn veel virussen die de virusscanner ongemerkt zo beschadigen dat ie niet meer werkt.
Als je de payload van bloodhound.packed bekijkt dan kan die ook aardig wat schade veroorzaken.  ::)

- Large scale e-mailing
*   Deletes files
*   Modifies files
- Degrades performance
- Causes system instability
- Releases confidential info
*   Compromises security settings
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Onliner

Han de computer heeft op een kamer gestaan in casa 400 zonder internet een enkele keer is hij via de telefoonaansluiting op internet geweest.
Hij deed hier zijn huiswerk op, maar sinds kort heeft hij een notebook .
Dus staat de computer weer thuis.

Onliner

Han ik denk ook dat het beter is dat het huiswerk naar mijn computer gezet kan worden, en dan de computer  te formateren.
Dan ben je de error 403 kwijt en het belangrijkste, dat wat bloodhond packed heeft beschadigt . ::)

Han

Ik zou 'm na het maken van backups ook leeggooien. Je weet nooit precies wat dat virus beschadigd heeft en waar dus nu beveiligingslekken zitten. Het is balen dat je tegenwoordig zelfs niet even online kan zijn zonder recent geupdate virusscanner.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Onliner

Han dat fastware met error 403 is toch weg .
Na alles gescand te hebben, zag ik in internet opties , bij adres, onder de opstartsite nog meer sites vermeld staan en ook de site fastware, wel drie keer, heb alles daar gedelete, en de zoekmachine die met opstarten weer opnieuw ingevuld,
Nu is die  error 403 verleden tijd.
Maar nu bloodhound packet, is er een program om te kijken wat er beschadigt is, of zeg jij, formateer hem toch maar. ::)

Han

Top dat je die error kwijt bent  :)

Tja als die bak niet vaak op internet komt dan zou ik me niet al teveel zorgen maken als ie geen rare systeemfouten geeft. deinstalleer wel voor alle zekerheid security-software en installeer dat opnieuw. Dan weet je zeker dat dit in orde is.
Tis geen lieverdje dat virus. Zorg voor een up to date virusscanner...ook als je zoon maar héél even online is.

Ik zou geen proggie weten om te checken of er systeembeschadigingen zijn. Dat merk je denk ik pas als ie foutmeldingen gaat geven.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Onliner

Ik denk dat deze er al zijn, in systeemherstel kan ik hem niet meer terug zetten naar een vorige datum.
 :tandjes

Han

Hmm...., leeg die bak dan. Tenminste, dat zou ik doen....  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Martijn

ik ga er vanuit dat dit probleem is opgelost, dus gaat het topic ook op opgelost  ;D
Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest