kopie .pst pas na opnieuw opstarten

Gestart door pijltje, 24 april 2006, 14:10:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pijltje

HOi!   :)

ik wissel met werken tussen desktop en laptop en daarom maak ik een backup van het .pst bestand (post email outlook), maar op mijn laptop lukt het niet een backup te maken alvorens ik deze opnieuw heb opgestart. op de desktop gaat het wel in een keer goed.

het bericht:
'kan outlook niet kopieren. het proces heeft geen toegang tot het bestand, omdat een gedeelte van het bestand door een ander proces is vergrendeld'
verschijnt als ik op de laptop een kopie wil maken van het outlook-bestand. dit terwijl alles programma's zijn afgesloten.

hoe kan ik dit verhelpen?!

groetjes
Pijltje

Han

Als office afsluit dan blijven er op de achtergrond nog allemaal processen draaien.
Zie dit topic en het voorbeeld onderin dat topic :

:pointer osa9.exe : Vinkje weghalen bij msconfig
Deze vind je terug in je startmenu in opstarten. Is onderdeel van MSOffice. Zorgt ervoor det bij het booten  al vast wat onderdelen van office opgestart worden zodat de onderdelen ietsie sneller opstarten als je op de snelkoppeling klikt. Staat bekend als een resourcevreter.
Verwijder de snelkoppeling bij "opstarten" in je startmenu en haal bij msconfig het vinkje weg.
Als daar ook een snelkoppeling "findfast" staat dan kan die ook verwijderd worden uit "opstarten" is ook een resourcevreter van MSOffice.


....maar voordat we verder gaan op dit probleem. Je schrijft net in je andere mailtopic dat je over wilt stappen naar een andere mailclient.
Dan lijkt me het beantwoorden van deze vraag verspilde tijd...., toch?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

pijltje

Hoi Han  :)

of het verspilde moeite is, weet ik niet. in ieder geval duurt het nog even voor ik over kan stappen en op dit moment werk ik dagelijks op mijn laptop (ipv mijn desktop) omdat mijn zoontje ziek thuis is en ik nu beneden werk.

als ik een backup wil maken van het andere mailprogramma zou dit toch ook dan kunnen gebeuren?  of is het alleen gerelateerd aan outlook?!

in ieder geval bedankt voor je antwoord! :goed

groetjes
Pijltje

Han

Als je de "backup outlook express" map in de plaats zet van de "Outlook Express" map en je opent daarna het mailprogramma dan zie je direct de bestanden die in je backup stonden. Je hoeft dan niet nog eens opnieuw op te starten.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

pijltje

Hoi Han  :)

Ik heb (nog) Outlook (en geen express) en ik begrijp 't niet...   :-\

In de map C:\documents en Settings\ <naam>\ local settings\ application data \ microsoft \ outlook \ 'Outlook'
staat het bestand 'Outlook', dat ik wil kopieeren: op mijn desktop lukt dat direct, maar op mijn laptop komt de melding 'kan outlook niet kopieren. het proces heeft geen toegang tot het bestand, omdat een gedeelte van het bestand door een ander proces is vergrendeld', terwijl alles programma's zijn afgesloten.

Ik heb gekeken in msconfig, maar geen van de genoemde files (uit eerder antwoord) kom ik daar tegen.

hoe kan ik ervoor zorgen dat werkelijk alles afgesloten is?!

Alvast bedankt!  :goed

groetjes
Pijltje

Hans

Outlook is toch onderdeel van Office? Of heb ik nu helemaal verkeerd.
Naar mijn weten kun je niet zomaar apart je mailprogramma kopieeren en op een andere comp. installeren.

Wat vind jij ervan Han?
Il diavolo caca sempre sulla grande speranza

Han

Nee ik dacht niet dat Microsoft Outlook als aparte applicatie legaal te verkrijgen is. Het programma is onderdeel van Microsoft Office. Je kunt wel als je MSOffice op die andere PC ook geinstalleerd hebt, je *.pst bestand op die andere PC inlezen zodat je daar ook al je mailstuff tot je beschikking hebt.

Onze special gaat overigens over Outlook Express en het backuppen daarvan en niet over Microsoft Outlook.
Het pst backup-bestand van Microsoft Outlook heeft doorgaans de naam die correspondeert met de accountnaam die ingesteld is. Is die accountnaam pijltje dan heet het backupbestand van Microsoft Outlook "pijltje.pst"
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

pijltje

Hoi Han & Hans  :)  :)

Op beide computers staat een legale versie van Office en Windows.
Het outlook bestand is wel te kopieren, want ik wissel het werken af en daarvoor moet ik natuurlijk mijn mail en andere bestanden meenemen, wat ook lukt.

Maar het aparte *.pst bestand is niet te vinden; ik heb vorige week de hele week op mijn laptop moeten werken en ik zag dat de op de laptop aangemaakte mailadressen meegekomen zijn naar mijn desktop met de kopie van 'Outlook' (zonder extensie, dus blijkbaar als 'verzamelbestand'.)

Het zit in de map C:\documents en Settings\ <naam>\ local settings\ application data \ microsoft \ outlook \ 'Outlook'

Maar wat nu het probleem is dat ik de laptop opnieuw moet opstarten alvorens ik een kopie van dat outlook-bestand kan maken en kan overzetten op mijn desktop. Blijkbaar blijft er een proces van outlook actief.
Dit is niet het geval op mijn desktop.

groetjes  :D
Pijltje

Han

Tja, zo komen we nergens........

Als je in google intikt "Microsoft Outlook 200X backup" dan krijg je tig resultaten van pagina's waarop staat hoe je moet backuppen en waar dat bestand staat. Op de plaats van de X vul je jou jaarversie van office in.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

pijltje

Hoi Han  :)

Het blijkt dat in de backup van Outlook zoals ik die maak, alles wordt meegenomen (dus post en adresboek).

dus kopie van Outlook - naar C:\documents en Settings\ <naam>\ local settings\ application data \ microsoft \ outlook \ 'Outlook'
en het ´Outlook´ bestand (heeft geen ´uitgang´) kopieeren en plakken.

Dit onderwerp mag afgesloten worden.  :goed

(het onderwerp ´opnieuw opstarten laptop alvorens ik een backup van Outlook kan maken´ is nog niet opgelost...)

groetjes
Pijltje

Han

Fijn dat de helft opgelost is. Ik heb betreffende topic daarover afgesloten.

Waarom je de laptop opnieuw moet opstarten als je een *.pst bestand ingelezen hebt is mij een raadsel.
Ik heb hier geen "MS Outlook" bij de hand dus kan het ook niet uittesten maar voor zover ik me kan herinneren hoef je alleen maar het pst bestand in te lezen en daarna moet je de nieuwe data kunnen zien. Ik heb dat op m'n werk al tig keer zo gedaan. Zowel op laptops als op desktops.
Maar.... ook de info over het terugzetten van een backup kun je via google vinden op de manier die ik hierboven al beschreef. Ik kan verder niets meer voor je betekenen hierin.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

pijltje

Hoi Han  :)

Wacht even!  is de vraag wel duidelijk?!  :-\

Het probleem is: alvorens ik een backup kan maken van het outlook bestand naar de usb stick, ik de laptop moet herstarten (zodat blijkbaar alle processen worden afgesloten) alvorens ik die kopie kan maken van outlook.
Op de desktop heb ik dat probleem niet...

Als ik dekopie wil maken met kopie/ plakken naar usb stick, dan vraagt laptop: 'vervang <..> met <..>?' en als ik dan 'ja' klik: komt de melding: 'kan outlook niet kopieren. het proces heeft geen toegang tot het bestand, omdat een gedeelte van het bestand door een ander proces is vergrendeld', terwijl alles programma's zijn afgesloten'.

Vreemd he!  :o

groetjes
Pijltje

Han

Zoals ik al eerder schreef : Als office afsluit dan blijven er op de achtergrond nog allemaal processen draaien. Na een herstart draaien die processen nog niet zodat je dan wel kunt kopieren.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

pijltje

oke, maar waarom gebeurt dat dan niet op de desktop...

bedankt voor de moeite  :goed

groetjes
Pijltje

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

pijltje

Hoi Han :)

in 'windows taakbeheer' bij Proces kwam ik na het afsluiten van outlook het bestandje 'chkmail.exe' tegen en als ik dat proces afsluit kan ik wel een backup maken!

ik zocht daarna in google op chkmail.exe en toen kwam ik terecht op http://www.hijackthis.nl/forum/index.php waar iemand met dezelfde laptop hetzelfde probleem had. maar er was daar nog meer aan de hand. dat wil ik nog bekijken.  dus wat het nu precies is, weet ik (nog) niet.

topic kan gesloten worden!

goed weekend  :shades

groetjes
Pijltje

Han

chkmail.exe is een programmaatje wat geinstalleerd staat op alle laptops van ASUS, als je de ASUS software geinstalleerd hebt. Het programma checkt of er mail op de mailserver voor je klaarstaat. Zo ja, dan gaat er een lampje knipperen of krijg je een popup of iets van dien aard.

Maar okee, ik sluit het topic af, Fijn dat het nu wel lukt.  :goed
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!