email gescheiden ontvangen per alias in outlook2003

Gestart door PaulV., 18 november 2005, 18:56:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PaulV.

Graag had ik hulp gekregen bij het instellen van het ontvangen van email in outlook 2003.

Ik werk met Windows versie XP Home en Oulook2003 en heb een eigen email-adres en ook nog twee aliassen die toegekend zijn aan andere gezinsleden.

Hoe kan ik Outlook2003 instellen zodat wanneer de andere gezinsleden zijn aangemeld op hun gebruikersaccount, mijn mail niet ontvangen en dat ik hun email niet ontvang wanneer ik mijn mail download?

Paul.


Han

Als je voor de andere XP-gebruikersaccounts ook outlook2003 gebruikt dan zal je voor hen ook een eigen profiel binnen outlook aan moeten maken. Zorg ervoor dat bij het starten van de diverse profielen ook alleen hun eigen pst-bestand geladen wordt. In dat pst bestand staat hun eigen mail/adresboek/mailinstellingen. Dat zijn dan alleen de gegevens van dat specifieke account.

Zorg ervoor dat dat pst-bestand geladen wordt vanuit hun eigen "documents and settings map". In die map hebben ze immers lees en schrijfrecht. Als ze alleen hun eigen pst-bestand laden dan kunnen ze nooit jou mail ophalen, simpelweg omdat ze daar geen gegevens voor hebben.

Hieronder een paar linkjes van Microsoft die nuttig kunnen zijn (laad traag!!)
* Zorgen dat een gebruikersaccount altijd een bepaald profiel start

* Instellingen voor e-mailaccounts weergeven of wijzigen

* Uw Outlook-gegevensbestand naar een andere locatie verplaatsen

* Outlook 2003 FAQ


Edit Bugs: Het is inmiddels 03 januari 2006.
Ik neem aan dat het probleem waarvoor dit topic geopend werd is opgelost.
Dit topic gaat dicht. Op verzoek van de topicstarter kan het door een teamlid weer geopend worden.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!