Backup Outlook-Express map

Gestart door PaulV., 16 oktober 2004, 12:49:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PaulV.

Hallo,

bij het nemen van backups volg ik werkwijze zoals opgegeven bij jullie special "Backup je e-mail en favorieten",
geen enkel probleem om dit uit te voeren, maar aangekomen bij de map 'Identities' heb ik twee submappen, nl.: {8E8A987C-4340-4DF6-B940-C728716FAAC0} en {BOCB3492-A969-4572-8C1E-9BED2DEB179F}
en beide mappen hebben de submappen 'Microsoft' en 'Outlook Express'

in de eerste OE map staan één tekstbestand en vier dbx bestanden,
en de tweede OE map staan drie tekstbestanden en een twintigtal dbx bestanden en een adresboekbestand,

dien ik deze beide OE mappen te kopiëren om een volledige backup te hebben of is hier het één en ander overbodig?

Han

Staan allebei deze mappen in de map :
X:\documents and settings\jouw inlognaam\local settings\applicationdata\microsoft\...

Allebei deze mappen zijn afkomstig van een Outlook Express installatie. Het is ooit ergens verkeerd gegaan.
Backup voor alle zekerheid beide mappen.
Open je Outlook Express, degene die je nodig zal hebben voor het terugzetten van je mail is dan diegene die met de meest recente "Postvak IN.dbx".

Ik heb geen idee wat die tekstbestanden in die mappen doen. Er horen alleen *.dbx bestanden in te staan.
Het adresboek (*.wab) hoort daar ook niet. Of heb je de lokatie daarvan verplaatst??

Het adresboek (*.wab) hoort hier te staan :
X:\documents and settings\jouw inlognaam\applicationdata\Microsoft\address book\*.wab




Als je je mail na een schone installatie terug wil zetten dan dien je Outlook Express eerst 1x te starten.
Vul dan bij de gegevens zomaar wat in en sluit Outlook express weer af.
Wat je invult maakt niet zoveel uit. Op het moment dat je dat gedaan hebt maakt Windows pas weer opnieuw een Outlook Express mapje aan. Die moet je dan later vervangen door jouw eigen Outlook Express mapje
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Paul stuurde me onderstaande schermafdruk waarop te zien is dat een en ander inderdaad dubbel aanwezig is. Het oorspronkelijke plaatje heb ik iets bewerkt om je privacy te garanderen.



Voor zover ik kan zien is de Outlook Express map die op dit plaatje geselecteerd is, inderdaad de map is die je nodig hebt om je email te backuppen. Er staat een "Postvak IN.dbx" met de datum van vandaag in.
Ik begrijp niet wat de txt bestandjes en het adresboek daar doen. Geen idee wat je daarmee gedaan hebt.
Maak gewoon een backup van de Outlook Express map en van je Wab bestand en dan komt het goed wat betreft de mail die je nu in je Outlook Express ziet. Maak voor alle zekerheid ook een backup van die andere map en bewaar die als "Outlook Express - dubbel"
Dan heb je die in ieder geval nog.

Ik zag op het oorspronkelijke plaatje dat je gebruikers geinstalleerd hebt op deze PC. let erop dat je ook voor hen backups maakt van hun Outlook Express mappen en wab bestanden, anders gaat dat verloren bij een format van de harddsik.

PS) Denk eraan dat je binnen Outlook Express de mappen "verwijderde Items" en "verzonden items" af en toe moet legen. Die mappen zijn bij jou vrij groot (36Mb) en dat gaat op den duur foutmeldingen veroorzaken.


Edit Bugs: Het is inmiddels 16 november2004.
Ik neem aan dat het probleem waarvoor dit topic geopend werd is opgelost.
Dit topic gaat dicht. Op verzoek van de topicstarter kan het door een teamlid weer geopend worden.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!