Java niet meer te herstellen/installeren

Gestart door pijltje, 07 maart 2014, 08:28:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pijltje

Hallo  :)

Onze zoon heeft op de (andere dan de hijacklog) laptop Minecraft staan, maar deze werkt niet meer omdat Java niet meer werkt.
Maar we kunnen java ook niet herstellen.

De volgende stappen hebben we genomen:
downloaden java
installeren ->  dan komt melding: this software has already been installed on your computer. Would you like to reinstall it?  YES/NO
Keuze: Yes ->  dan komt melding: Deze bewerking is alleen geldig voor producten die momenteel zijn geinstalleerd
Wilt u online naar oplossing zoeken: -> Ja
Maar dan moet je dus de Java plugin hebben, maar die hebben we niet en die kan ook niet geinstalleerd worden.
Het is een soort loop geworden...

We hebben java volledig gedeinstalleerd, maar blijkbaar zit er ergens nog een restje dat de nieuwe installatie tegenhoudt.

Hoe kunnen we dit oplossen?!

Alvast bedankt voor je reactie!
groetjes Pijltje


Han

Heb je via configuratiescherm/software ALLE oude versies ook verwijderd voordat je opnieuw installeerde?
Hulpbronnen voor verwijderen/installeren: http://www.java.com/nl/download/faq/remove_olderversions.xml
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

pijltje

Dat had ik al gedaan. En zojuist nogmaals gecheckd, maar daar staat geen Java meer tussen.

Wel staat er in het menu ervoor (configuratiescherm - keuze programma's -> een map Java.  Maar die kan niet verwijderd worden. En als je er op klikt komt de boodschap:
'Explorer.exe' (in balkje)
Dan een rode cirkel met wit kruis en daarnaast de tekst:
'Er is voor deze bewerking geen programma aan het opgegeven bestand gekoppeld. Installeer een programma of, als dit als is geinstalleerd, maak een koppeling in het onderdeel Standaardprogramma's van het Configuratiescherm'.

Fijn weekend  :shades

Groetjes Pijltje





Han

Vind je als je via de verkenner kijkt nog een map van java (adobe)? Staat daar een uninstal.exe in?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

pijltje

Hoi Han,

Ik heb 4 java filetjes gevonden: de Java-bestands map  en tekstdoc (met install) kon ik verwijderen, maar 2 niet (2x JavaScriptCollectionAgent.dll (onder c:\windows\system32 en onder c:\windows\winsxs\x86_microsoft-windows-i...riptcollectionagent_31bf en nog meer cijfers die ik niet kan zien).

Met deze 2 bestandjes kan ik nog steeds java niet downloaden.
Als ik wil verwijderen, krijg ik bericht:
U dient Administrator-machtigingen op te geven .... <keuze: Doorgaan> geeft melding: U bent niet gemachtigd om deze bewerking uit te voeren.
U dient door Trustedintaller gemachtigd te worden om wijzigingen aan te brengen... etc.
<keuze Opnieuw proberen> Zelfde melding.

In configuratiescherm heb ik geprobeerd de 'Instellingen voor Gebruikersaccountbeheer wijzigen' Aan te passen in onderste ('nooit een melding weergeven') , maar nog steeds kan ik Java niet downloaden.

Sorry dat het zo veel tijd kost.   :-\

Alvast bedankt!

Groetjes Pijltje  :)


Han

Klik met je rechtermuisknop op het uninstall bestandje en kies dan in het uitklapmenu "uitvoeren als administrator".
Misschien dat het deinstalleren dan wel lukt.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

pijltje

Hoi Han,

Als ik met rechtermuisknop op bestandje klik, dan zie ik geen 'als administrator uitvoeren'.
Er zitten 2 accounts op deze laptop, dus ik zal het nog eens proberen op het 'hoofdaccount'.
Ik ben vandaag de hele dag weg, dus dat lukt me  nu niet meer.
Kom er zo snel mogelijk op terug!

Fijne dag!  :cool

groetjes Pijltje


Han

Het hoofdaccount is administrator op de PC.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

pijltje

Ook op de hoofdaccount kan ik de laatste 2 files (C:\Windows\System32\JavaScriptCollectionAgent.dll en c:\windows\winsxs\x86_microsoft-windows-i....JavaScriptCollectionAgent.dll ) niet verwijderen;
Op de hoofdaccount krijg ik de machtigingen niet gewijzigd:

Dan naar de bestandslocatie via re.muisknop van de java file,
dan met re.muisknop keuze: Eigenschappen,
Maar noch met Bewerken, noch met Geavanceerd kan ik de machtigingen wijzigen.
Alleen de trustedinstaller is gemachtigd, maar ik kan niks wijzigen daar.

Fijne avond!  ;)

Groetjes Pijltje

Han

Deactiveer jave eens in je browser en probeer dan eens of jet het opnieuw kunt installeren.
Zie: http://www.java.com/nl/download/help/disable_browser.xml
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

pijltje

Hoi Han,

Als ik die stappen uitvoer:
Windows 7, Vista
Klik op de knop Start en vervolgens op de optie Configuratiescherm.
Typ in het vak In Configuratiescherm zoeken de zoekterm Java .
Klik op het Java-pictogram om het Java-besturingspaneel te openen.


Als ik Java wil openen, krijg ik de volgende melding:
'Explorer.exe' (in balkje)
Dan een rode cirkel met wit kruis en daarnaast de tekst:
'Er is voor deze bewerking geen programma aan het opgegeven bestand gekoppeld. Installeer een programma of, als dit als is geinstalleerd, maak een koppeling in het onderdeel Standaardprogramma's van het Configuratiescherm'.

Dit is een melding die we al eerder hadden.

Een programma dat niet meer werkt is Minecraft: misschien heb je iets aan de volgende melding:
Launch4j (in balkje)
The registry refers to a nonexistent java runtime environment installation or the runtime is corrupt.
The system cannot find the file specified


Ik vond deze link: http://www.minecraftforum.net/topic/36603-nonexistent-java-runtime-environment/
Daar komen ze met de volgende optie
in CMD do: java -version
if it can't get a java version do the below.

   1.  Right click Computer
   2. Click properties
   3. Click "Advanced system settings"
   4. Click "Environment Variables"
   5. Under system variables, find the Path variable
   6. Click edit, and append to the end of the value: ";C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin"
   7. Now re-open the command prompt and try again.


Ik kom t/m 5, maar ik begrijp niet wat ik bij 6 moet doen (ons pad luidt: ;"c:\Program Files\Java\jre7\bin")

Doe maar rustig aan, want vrijdag zit ik niet achter de pc  :cool

Alvast bedankt!

groetjes Pijltje  :)

Han

Als ik Java wil openen, krijg ik de volgende melding:
'Explorer.exe' (in balkje)
Dan een rode cirkel met wit kruis en daarnaast de tekst:
'Er is voor deze bewerking geen programma aan het opgegeven bestand gekoppeld. Installeer een programma of, als dit als is geinstalleerd, maak een koppeling in het onderdeel Standaardprogramma's van het Configuratiescherm'.

Er is dus geen java geinstalleerd.

[i]5 +6. Vul in het config bestandje het pad van java in[/i] : Daar moet het pad aangegeven worden waar op de PC je Java geinstalleerd is. Daar kun je niets mee want je hebt geen pad waar java geïnstalleerd is.

Oplossing is Java opnieuw installeren en als dat niet lukt eerst de oude versies hélemaal verwijderen.
Lukt dat niet en blijf je de melding houden dat er nog niet geinstalleerd kan worden omdat er al een versie geinstalleerd is dan is nog steeds niet alles weg van de oude versie.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

pijltje

Dat is dus het probleem, een vicieuze cirkel zeg maar.

Er is niets meer, maar er moet wel eerst iets weggehaald worden voor er opnieuw geinstalleerd kan worden....

Die 2 restfiletjes (JavaScriptCollectionAgent.dll (onder c:\windows\system32 en onder c:\windows\winsxs\x86_microsoft-windows-i...riptcollectionagent_31bf..) houden blijkbaar de boel tegen.

Het lukt niet deze te verwijderen, omdat ik de machtigingen niet gewijzigd krijg.

groetjes Pijltje



Han

Start je PC eens in veilige modus op.
Kun je ze dan wel verwijderen?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

pijltje

Ik heb m opgestart in de veilige modus, maar dezelfde melding kwam.

groetjes Pijltje

pijltje

Sorry even volledig. In de veilige modus dezelfde stappen uitgevoerd, maar nog steeds problemen met de machtigingen (trusted..). Als ik die dus kan wijzigen, zou ik moeten kunnen verwijderen.

Fijne dag!  :)

groetjes Pijltje

Han

Als ik google op JavaScriptCollectionAgent.dll dan blijkt daaruit dat dat bestand ook malware kan zijn. Dat zou verklaren waarom je het op de normale manier niet weg kunt krijgen.

Doorloop de stappen voor Malware verwijdering en plaats dan onder vermelding een korte beschrijving en een link van dit topic een hijack This log.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

pijltje

Dat is niet zo mooi...

Ik heb malwarebytes, maar tot nu toe heeft deze m niet gezien. Ik zal ook roguekiller draaien.
Is er nog een programma dat ik kan draaien?!

Alvast bedankt!  :)

Han

Citaat van: Han op 19 maart 2014, 11:21:24
Doorloop de stappen voor Malware verwijdering en plaats dan onder vermelding een korte beschrijving en een link van dit topic een hijack This log.

Volg even de gewone procedure hiervoor. Onze malwarecheckers kunnen je van goed advies voorzien hieromtrent.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

pijltje

Oke bedankt!
Ik maak hiervoor een nieuw topic aan met verwijzing naar dit topic  :)
groetjes Pijltje