Url in form invoeren > doorsturen naar ander frame

Gestart door GameOverworld, 27 april 2007, 12:16:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

GameOverworld

Hey ;)

Ik heb even een vraagje, ik probeer namelijk een site te maken, maar dus mijn vraag:

Ik ben dus net een website 'begonnen', mét frames. Eéntje boven, en ééntje onder. Op het bovenste frame heb ik een form, waar je de url moet invoeren(1). Als je dat hebt gedaan, is het dan mogelijk dat je dan in het onderste frame(2), die webpagina ook daadwerkelijk te zien krijg?

Misschien vindt je het er leeg uitzien, maar dat hoort nu nog even zo, later komt het voller.

plaatje met uitleg

MvG:
PolterGust

P.S. Het maakt niet uit of het nou met CSS, of HTML werkt. Het liefst natuurlijk HTML. ;)

Han

Als je het onderste gedeelte weer in frames opbouwd dan kun je in die frames pagina's laden. Een link kun je laten openen in een bepaalde pagina dus dan ook in een bepaald frame. Welk frame dat dan is dan bepaal jij.

Ik doe dat ook op m'n kattekids site.
De hoofdpagina heet "index.html", die is verdeeld in 3 frames. Een frama bovenin (daarin laad "top.html") en de ruimte eronder is verdeeld in twee frames. Linkerframe waar de inhoud van de site staat daar laad "inhoud.html". Rechterframe waar de content van de site staat daar laad "start.html".

Als ik in het linkerframe op Inhoud.html een link maak dan wil ik dat die in het frame van start.html opent. De link ziet er dan zo uit:
<a href="http://www.mijneigenfavorieten.nl/kattekids" target="main">KattenLinks</a>

target="main" geeft aan in welk frame ie moet openen. "Main" is het frame waar start.html staat.

Code van de index.html pagina
if (top.frames.length != 0) top.location.href = "index.htm";
</script>
<frameset framespacing="0" border="false" rows="80,*" frameborder="0">
  <frame name="banner" scrolling="no" noresize target="contents" src="top.html">
  <frameset cols="120,*">
    <frame name="contents" target="main" src="inhoud.html">
    <frame name="main" src="start.html">
  </frameset>
  <noframes>
  <body>
  <p>This page uses frames, but your browser doesn't support them.
  </body>
  </noframes>
</frameset>
</html>






Je imageshack-plaatje heb ik weggehaald. Het is al héél lang niet toegestaan om imageshack te gebruiken voor het linken van plaatjes omdat de plaatjes daar maar zeer kort staan. Staan we dat toe dan hebben we zo een forum vol met plaatjes die niet laden en dat wordt een rommeltje.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

GameOverworld

Ik zal het eens proberen :D Hopelijk als je nu een websiteadres intypt, dat hij daarop terecht komt :p
En over ImageHack, als je daar een gratis account opmaakt, blijven ze wel onbeperkt staan, en dat heb ik dus ;)

Han

We kunnen het verschil niet zien of een plaatje daar tijdelijk gelinkt staat of dat het via een account gelinkt staat.
Daarom geen imageshack plaatjes. Afspraak blijft staan. Wil je je hier niet aan houden, prima. Geen plaatjes dan.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

GameOverworld

Citaat van: Han op 28 april 2007, 12:40:06
We kunnen het verschil niet zien of een plaatje daar tijdelijk gelinkt staat of dat het via een account gelinkt staat.
Daarom geen imageshack plaatjes. Afspraak blijft staan. Wil je je hier niet aan houden, prima. Geen plaatjes dan.

Ik bedoelde het meer om even te informeren. Maargoed, dan host ik ze zelf wel ;)

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

GameOverworld

Uhm... is slecht ook goed? :P ik probeer het nu met Xoops (op een gratis domeinnaam van Freehostia), alleen moet ik hier nu m'n Databasenaam en Tabel voorvoegsel invullen. Hoe kan ik deze krijgen? :s Ik heb al een MySql database aangemaakt, maar daar staat die Tabel Voorvoegsel niet bij. Zie m'n plaatje*. Weet iemand hoe ik deze kan vinden? Oh ja, MySql werkt volgens mij met PhpMyAdmin. ;)

*Het plaatje heb ik deze keer via een link geplaatst,  het kan dus zijn dat -als je dit topic naar een paar maanden na plaatsing- nog eens bekijkt, het plaatje is verlopen.;) :P

Han

Afspraken t.a.v. het plaatsen van plaatjes op PC-Navigator Forum:

* Je kunt plaatjes linken vanuit je eigen homepage-ruimte

* Je kunt plaatjes linken vanaf de PCN-Plaatjespagina.

* Het direct linken naar plaatjes vanaf een andere site op internet dan je eigen homepageruimte of de PCN-plaatjespagina, is helaas niet toegestaan!!    Je mag dus GEEN plaatjes linken vanaf een uploadsite zoals imageshack en consorten.




Je kunt echt niet lezen hé  :knuppel
Eerst gaf ik je de link naar onze forumafspraak betreffende plaatjes. Nu kopieer ik het maar in dit topic.
Als je goed leest (is lastig...) mogen plaatjes via yourpix.org dus ook niet. Juist omdat die plaatjes na een poosje niet meer laden willen we dat niet. En met die smilies erachter maak je alleen maar duidelijk dat je best weet waarmee je bezig bent maar het toch doet. Topic closed. Je hebt genoeg waarschuwingen gehad.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!