Agenda bij houden op mobiel.

Gestart door Knakkie, 27 januari 2019, 11:49:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Knakkie

Hallo allemaal,

Ik heb een (raar) vraagje, althans denk ik.

Mijn vrouw heeft een nieuwe mobiel ( Samsung Galaxy A7 )
Na alles weer ingesteld te hebben zoals zij dat wil, kwam ik met misschien nog een idee.

Een agenda bijhouden, ze heeft nogal wat afspraken, en het zou mooi zijn als ze die op haar mobiel bijhoud, en wat op de pc ( met Windows 10 ) weer te lezen is,
of wat nog mooier zou zijn, om te synchroniseren met Office Outlook 2019, dit omdat ze daar ook afspraken op toegestuurd krijgt.
Goed dat lijkt verder denk ik niet zo een probleem, maar ze zou dit graag willen, zonder dat al die mails binnen stromen op haar mobiel, dus puur een duidelijke agenda bij houden.
En liefst niet al te ingewikkeld.

Nu denk ik zelf, als ik het account van Outlook ( pc ) op de mobiel zet, dat alle mails ook mee komen, en dat wil ze niet.
Is er een optie, of meerdere opties ?

Alvast hartelijk bedankt voor het meedenken,
Met vriendelijke groeten Knakkie.

Han

Sorry voor de late reactie. Ik heb je vraag over het hoofd gezien.
Maar....., wat jullie willen realiseren heb ik eigenlijk al een paar jaar. Er zijn misschien meer methodes maar dit werkt zo goed dat ik me daar nooit meer in verdiept heb omdat dat niet nodig was. Het gaat goed zo.

Ik zal hieronder uitleggen hoe ik het gerealiseerd heb:
Ik zet mijn afspraken in MS Outlook. Met het programmaatje gSyncit wat ik gekocht heb, synchroniseer ik de in MS Outlook aangemaakte afspraken naar m'n google agenda.
Elke keer als ik nieuwe afspraken heb ingevoerd in MS Outlook dan synchroniseer ik opnieuw met het programmaatje gsyncit. Het ziet eruit als een werkbalk in m'n Outlook.

Ik heb even een plaatje geclipt van de werkbalk die gsyncit na installatie toevoegt in MS Outlook:



Op mijn telefoon + tablet heb ik de app google agenda. Daarin zie ik de afspraken die ik met gsyncit gesynchroniseerd heb vanuit MS Outlook naar mijn google agenda. Ik kan mobiel dus altijd zien of ik afspraken heb. Als je in MSOutlook een herinnering op een afspraak ingesteld hebt dan hoor je die als een "pling" geluidje op je mobiele apparatuur. Zo vergeet je nooit een afspraak.

Je kunt gsyncit op verschillende manieren laten synchroniseren. Ik heb gekozen voor alleen "MS Outlook naar Google Agenda". Zo hou ik beter overzicht en worden er geen afspraken overschreven.
Ik gebruik het programmaatje gsyncit al jaren. Het krijgt regelmatig updates en je kunt het bij het vervangen van je PC verwijderen en weer installeren op je nieuwe PC. De licentie is niet PC gebonden.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Hoi,

ik heb deze erop gezet en werkt perfect.

KLIK HIER MAAR
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Kun je ook vanaf de PC vanuit MS Outlook naar DigiCal Agenda synchroniseren, Josette?
Als ik de reviews van die app bekijk ontstaan er fouten. Niet iedereen is er tevreden over.

Ik heb met de combi "MS Outlook-GsyncIt-Google Agenda" nog geen fouten gezien én herinneringen worden ondersteund.
Nadeel is wel dat je GsyncIt voor 20$ moet aanschaffen maar dan heb je ook wat.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Han,

ik gebruik de agenda niet op mijn laptop.
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Je bent na het stellen van je vraag niet meer terug geweest om een evt antwoord te bekijken.
Beetje zonde van onze besteedde tijd hieraan. Ik sluit je topic af. Wil je het topic heropenen stuur dan even een PM.

:slotje
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!